Lăptăria cu Caimac, investiții de 16 milioane de euro în următorii doi ani
Lăptăria cu Caimac, brand deținut de compania Agroserv Măriuța, are planificate investiții de 16 milioane de euro în următoarele 24 de luni, iar listarea la Bursă din această toamnă va aduce o parte din fondurile necesare.
Compania vrea ca în prima fază să listeze la BVB obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro, cu o scadență la 4 ani, dobândă fixă și fără opțiuni de conversie în acțiuni. A doua fază va avea loc în 2021, când producătorul va lista circa 30-40% din acțiuni.
Adrian Cocan, co-fondator al Lăptăriei cu Caimac, detaliază că a planificat să dezvolte ferma și să extindă sistemul de irigații care este acum unul restrâns, acoperind doar 200 de hectare. De asemenea, el intenționează să dezvolte o stație de epurare sticle și borcane, având în vedere că produsele Lăptăriei sunt comercializate în principal în acest tip de ambalaje.
”Vrem să începem în această toamnă construcția unei noi facilități care va combina spații de producție și depozit refrigerat. Dacă emisiunea de obligațiuni se desfășoară conform planului, am vrea să demarăm în primavara lui 2021 construcția unei stații de spălare sticle și borcane, iar vara viitoare sperăm sa putem demara construcția unei stații de biogaz care va alimenta ferma cu energie electrică utilizând reziduurile de la animale”, spune Adrian Cocan.
Pe lângă pandemie, România a avut parte în acest an de o secetă serioasă, iar ploaie a existat preponderent în zonele de munte și de deal, explică omul de afaceri. În acest context, pierderile de cultură din zonele mari sunt de 60%, însă având activități integrate compania a reușit să aplatizeze efectul cumulat al celor două crize și să își mențină trendul de creștere.
Strategia de dezvoltare pentru 2020 s-a bazat pe creșterea distribuției numerice, astfel că produsele companiei sunt disponibile la nivel național în peste 2.400 magazine. ”Ne-am concentrat pe îmbunătățirea execuției și scăderea ratei de out of stock. Noi avem o situație particulară în industria lactatelor, datorită termenului scurt de valabilitate, deci o rotație foarte rapidă a produselor la raft și, până de curând înregistram o rată medie de out of stock de 20%. Am consolidat echipa din teren, am mărit ritmul livrărilor și am redus acest procent”, susține Adrian Cocan.
El adaugă că această perioadă a fost foarte propice pentru dezvoltarea de noi produse, printre lansările din acest an numărându-se miez de brânză (o brânză maturată până la 60 de zile), iaurt cu sare, iaurt de 10, ciocolată în lapte, brânză proaspătă.
Așadar, compania va atinge în acest an cifra de afaceri estimată inițial, adică 11 milioane de euro, un avans considerabil față de rezultatul de 4,1 milioane euro obținut anul trecut.