Lactalis țintește peste 40% din piața laptelui prin achiziția Albalact
Grupul francez Lactalis va avea o cotă de cel puțin 40% din piața laptelui de consum din România, odată cu finalizarea achiziției producătorului local Albalact, urmând să ajungă la vânzări totale de circa 60 de milioane de euro pe acest segment de piață.
Albalact este lider pe piața laptelui de consum din România, estimată la 160-170 de milioane de euro, cu o cotă în valoare de circa 30%. Producătorul, care face în prezent obiectul unei preluări de către grupul francez Lactalis, deține bandurile Zuzu, Albalact, Rarăul și Poiana Florilor pe segmentul laptelui pasteurizat și marca Fulga pe segmentul laptelui UHT.
Lactalis, prezent pe piața românească a laptelui de consum prin intemediul brandului LaDorna, deține o cotă de 10-15% din valoare, având o prezență importantă pe segmentul laptelui UHT.
Un jucător important pe piața laptelui de consum din România, cu o cotă de 20-25%, este și grupul olandez FrieslandCampina, cu brandurile Napolact, Milli și Oké. Grupul Danone - liderul categoriei de iaurt - a vizat și el segmentul laptelui ambalat în trecut, însă fără succes, luând decizia de se retrage de pe această piață. O poziție deloc de neglijat în categorie este deținută de mărcile private ale retailerilor, a căror cotă este estimată la 20-30%.
CITEȘTE ȘI:
- Lactalis devine liderul pieței locale de lactate după preluarea Albalact
- Afacerile grupului Albalact au stagnat în primele nouă luni
- Inovațiile au generat creștere pe piața laptelui
Lactalis a intrat pe piața românească în anul 2008, când a cumpărat de la omul de afaceri Jean Valvis producătorul de lactate LaDorna. De la preluare, business-ul din România a trecut prin mai multe procese de optimizare, care a dus la închiderea unor fabrici mai mici și reducere cu câteva sute a numărului de angajați.
După preluarea grupului italian Parmalat, Lactalis l-au numit la conducerea tuturor operațiunilor din România pe Giampaolo Manozonetto, Directorul General Parmalat România, companie activă pe piața de băuturi răcoritoare necarbonatate.
Grupul Lactalis deține mai multe branduri internaționale, precum Président, Parmalat, Galbani, având 200 de fabrici în 43 de țări și 75.000 de angajați. Anul trecut, Lactalis a avut o cifră de afaceri de 17 miliarde euro.
Tranzacția de preluare a producătorului Albalact așteaptă, în prezent, aprobarea Consiliului Concurenței.



