Lactalis devine liderul pieței locale de lactate după preluarea Albalact
Compania Albalact Alba Iulia, cel mai mare jucător din piața locală de lactate, va fi preluat de grupul francez Lactalis, tranzacția fiind agreată de acționarii celor două companii. Astfel, dacă tranzacția va primi aprobarea Consiliului Concurenței, Lactalis va deveni liderul pieței locale de lactate.
Potrivit informațiilor publicate de Albalact, Lactalis intenționează să inițieze o ofertă publică de preluare voluntară pentru întregul pachet de acțiuni al Albalact. Aceasta nu este prima achiziție importantă pe care producătorul francez o face pe piața locală - în 2008 Lactalis a cumpărat brandul LaDorna de la Jean Valvis.
“Lactalis a încheiat un contract cu acţionarii vânzători care deţin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact având drept obiectiv dobândirea tuturor acţiunilor deţinute de acţionarii vânzători”, se arată în comunicatul Albalact.
Albalact este cea mai mare afacere antrepronorială din industria laptelui, ocupând prima poziția în topul celor mai mari producători de lactate după ce în 2014 a detronat grupul francez Danone din poziția de lider al pieței. Pentru anul trecut, compania își bugetase o cifră de afaceri consolidată de 419 milioane de lei.
Cel mai mare acționar al companiei este omul de afaceri Raul Ciurtin. Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține 99,01% din acțiunile societății Rarăul din Câmpulung Moldovenesc și 100 din acțiunile firmei de transport Albalact Logistic.
Grupul Lactalis deține mai multe branduri internaționale, precum President, Parmalat, Galbani, având 200 de fabrici în 43 de țări și 75.000 de angajați. Anul trecut, Lactalis a avut o cifră de afaceri de 17 miliarde euro.





