Investitorii cer HEINKEN măsuri mai drastice pentru un business mai eficient
HEINEKEN s-a angajat să își majoreze veniturile și să reducă costurile, dar investitorii celui de-al doilea cel mai mare producător de bere la nivel mondial spun că ar putea fi nevoie de măsuri mai dure, inclusiv închiderea de fabrici, pentru a-și relua ritmul de creștere, scrie esmmagazine.com. 
Dolf van den Brink, CEO-ul care conduce din 2020 producătorul de bere cu venituri de 39 de miliarde de euro, se confruntă cu două provocări majore – o eficiență mai mare a businessului și revitalizarea volumelor vândute.
În timp ce toți producătorii de bere se luptă să vândă mai multă bere, producătorul olandez al unor branduri precum Amstel și Tiger i-a dezamăgit pe unii investitori din cauza performanței volatile.
„Accentul s-a mutat acum pe execuție și livrare, ceea ce este exact ceea ce așteaptă investitorii noștri de la noi”, a declarat un purtător de cuvânt al HEINEKEN.
Industria berii a traversat câțiva ani dificili pe fondul creșterilor de prețuri determinate de majorarea abruptă a costurilor de producție, care au afectat volumele vândute.
HEINEKEN și-a asumat realizarea unor economii de costuri de până la 500 de milioane de euro în următorii cinci ani. În același timp, compania își propune să-și majoreze veniturile anuale cu până la 9%, concentrându-se pe 17 piețe cu potențial ridicat și cinci mărci globale.
În schimb, investitorii doresc să vadă eforturi concrete de reducere a costurilor în special pe piețele cu creștere lentă din Europa, măsurile vizând chiar posibile închideri a fabricilor de bere.
CEO-ul van den Brink a subliniat perspectivele de creștere în țări precum Italia și Franța. Însă creșterea volumelor în astfel de regiuni, unde populațiile îmbătrânesc, va fi o provocare, a declarat Laurence Whyatt, analist la Barclays.
Van den Brink a mai precizat că, odată ce provocările pe termen scurt legate de condițiile economice dificile și turbulențele politice se vor atenua, industria berii ar trebui să se bucure de o creștere a volumului de aproximativ 1% pe an, iar HEINEKEN ar trebui să aibă performanțe mai bune.
În România, HEINEKEN este prezentă din 2003 și oferă un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc.








