Gustul local la români: castraveții murați, cârnații, telemeaua și gemurile, ingredientele care amintesc de copilărie
Un studiu privind preferințele culinare ale românilor arată că aceștia au îmbrățișat bucătăriile internaționale, dar caută și gustul de acasă. Printre produsele preferate de români se numără preparate și ingrediente care aduc aminte instantaneu de copilărie. Rezultatele arată că, indiferent de categorie, scorțișoara este ingredientul cel mai asociat cu gustul copilăriei, și este urmată de lapte, brânzeturi, cartofi și fructe de grădină.
Studiul tazz, realizat în parteneriat cu D&D Research, pe un eșantion de peste 1.600 de persoane, arată că, pe de-o parte, 81% din români asociază ingrediente specifice cu gustul copilăriei, ceea ce sugerează că relația lor cu mâncarea se bazează pe un adaos nutrițional, dar și emoțional.
La capitolul deserturi, plăcinta cu mere sau brânză reprezintă gustul inconfundabil de copilărie (aleasă de 15.4% din români), alături de alte prăjituri (7%), clătite (5.6%) și gogoși (4.5%) sau gomboți. Nelipsite din preferințele românilor sunt și conservele pregătite în casă: în topul celor sărate, primele locuri sunt ocupate de castraveți murați în oțet sau saramură (17.1% dintre români), gogoșari murați (13.7%) și zacuscă (9.2%), în timp ce pe primele locuri în topul conservelor dulci se află gemurile (38.4%), dulceața (32%) și magiunul de prune (13.4%). În topul aperitivelor reci cu cel mai reprezentativ gust local se află cârnații (aleși de 18% dintre români), carnea afumată (13%) și salamul (11.5%), iar la capitolul brânzeturi, 25% dintre respondenți au ales telemeaua de vacă, în timp ce telemeaua de oaie și brânza de burduf ocupă fiecare câte 16% în topul preferințelor.
Gustul de acasă, conturat pe baza studiului, devine așadar busola unei noi categorii de produse lansate în premieră în România de tazz: ”Gusturi locale, preparate legendare” - o colecție de peste 2.000 de noi preparate, bazate pe cele mai populare produse internaționale și reinventate de chefi cu ingrediente locale, exclusiv pentru tazz. Produsele sunt disponibile în aplicația tazz, în perioada 3 noiembrie – 15 decembrie 2021.
tazz by eMAG oferă acces rapid la noi experiențe culinare și nu numai. De la food ordering la orice produse necesare pentru casă, cu livrare rapidă, tazz este rezultatul parteneriatului încheiat în toamna lui 2019 cu eMAG, care a intrat în acționariatul companiei EuCeMananc cu obiectivul de a accelera dezvoltarea businessului.