Glovo cumpără Foodpanda în România și Bulgaria
Glovo își consolidează poziția în Europa Centrală și de Est și anunță achiziția mai multor companii care fac parte din grupul Delivery Hero, valoarea totală a tranzacțiilor fiind estimată la 170 de milioane de euro.
În România și Bulgaria, compania va achiziționa foodpanda, competitor direct. În Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina tranzacția vizează compania Donesi, iar în Croația Glovo va prelua Pauza.
Achizițiile din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru și Serbia sunt așteptate să se finalizeze în următoarele săptămâni, în urma îndeplinirii condițiilor necesare și a obținerii aprobărilor de reglementare specifice.
În România, tranzacția va fi finalizată după primirea aprobării Consiliului Concurenței. În această perioadă, cele două platforme, foodpanda și Glovo, vor opera complet independent, având politici de piață separate.
Într-o tranzacție separată, Glovo a anunțat recent că a ajuns la un acord și pentru achiziționarea Ehrana, o companie locală de livrare din Slovenia, pentru o sumă rămasă confidențială.
Finalizarea acesteia este preconizată a se încheia în următoarele luni, iar compania lucrează acum îndeaproape cu Ehrana pentru a defini strategia de tranziție pentru utilizatori, parteneri și curieri.
„Pentru strategia noastră pe termen lung, a fost dintotdeauna crucial să ne concentrăm pe acele piețe în care vedem oportunități clare de a fi lider și unde putem construi o afacere durabilă. Europa Centrală și de Est reprezintă o parte foarte importantă a acestui plan. Cei din această regiune au adoptat rapid platformele de livrare la cerere și suntem foarte încântați să ne consolidăm poziția și să ne întărim prezența în țările care continuă să arate un potențial enorm de creștere”, susține Oscar Pierre, CEO și cofondator Glovo.
„Delivery Hero a construit un business care a devenit lider în regiunea Balcanilor în ultimii ani. Cu toate acestea, având o mulțime de priorități operaționale de care să ne ocupăm, credem că Glovo ar fi mai bine poziționat pentru a continua să construiască o experiență de excepție pentru clienții noștri din această regiune”, completează Niklas Östberg, CEO și cofondator Delivery Hero.
La începutul acestui an, Glovo a obținut 100 milioane de euro de la fondul elvețian de investiții imobiliare Stoneweg, bani care vor fi utilizați pentru extinderea rețelei de depozite a companiei spaniole.
Totodată, Glovo a planificat pentru acest an dezvoltarea rețelei de „dark stores” (magazine utilizate doar pentru livrare), de la 18 câte opera la începutul anului la 100, folosind finanțarea obținută de la Stoneweg pentru investiții în spații de stocare și livrare în România, Spania, Portugalia și Italia.
Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume în livrarea de categorii multiple de produse, este o platformă de livrare rapidă lansată în Barcelona cu o extindere rapidă la nivel global. Compania este prezentă în 548 orașe din 19 țări din Europa, Orientul Mijlociu, America de Sud, Africa și Africa Subsahariană. Start-up-ul de livrare la cerere are peste 2,5 milioane de utilizatori lunari activi, 50.000 de curieri activi și peste 25.000 de parteneri asociați din întreaga lume.