Exitul Danone de pe piața din Rusia va costa compania un mld. euro
Gigantul francez Danone caută un cumpărător pentru businessul său din Rusia, o eventuală vânzare urmând să genereze o pierdere de aproximativ un miliard de euro, scrie Bloomberg.
Businessul Danone din Rusia, care deține cel mai mare brand de produse lactate din țară, Prostokvashino, a generat aproximativ 5% din veniturile globale ale companiei în primele nouă luni ale anului. Unitatea este cea mai mare afacere cu produse lactate din Rusia, cu 12 locuri de producție și 8.000 de angajați.
Danone a decis să suspende investițiile în Rusia după invazia în Ucraina, însă acum vorbim de o mișcare drastică după ce au trecut deja opt luni de la declanșarea războiului.
Nestlé furnizează încă produse pentru hrana bebelușilor din Rusia, în timp ce britanicii de la Unilever mențin funcționale unitățile de producție din Rusia motivând că vând produse esențiale consumului.
Danone a intrat pe piața din Rusia în urmă cu 30 de ani și și-a consolidat poziția prin achiziția din 2010 a companiei Unimilk.
O eventuală vânzare a operațiunilor din Rusia va fi complicată întrucât Danone vinde atât produse locale, cât și branduri internaționale precum Activia. Danone va continua să exporte în Rusia o parte din produsele de nutriție pentru bebeluși.
Danone deține pe plan local o unitate de producție în București, cea mai recentă investiție fiind de 4 milioane de euro într-o linie de ambalare în sistem sustenabil. Compania a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 633,4 milioane de lei, în creștere cu 3,5% față de 2019, respectiv un profit de 21,1 milioane lei, potrivit ultimelor date financiare disponibile.