E oficial: Ursus, vândut către japonezii de la Asahi
Producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings va cumpăra brandurile și activele SABMiller din cinci țări din Europa de Est – România, Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria – de la Anheuser-Busch InBev (AB InBev), printr-o tranzacție de 7,3 miliarde de euro. 
AB InBev vinde businessul SABMiller din Europa de Est pentru a obține acordul autorității de concurență pe tranzacția de 100 de miliarde de dolari de preluare a SABMiller. Zvonurile privind interesul Asahi Group Holdings pentru brandurile SABMiller din regiunea noastră au apărut încă din octombrie, potrivit unei știripublicate la acea dată.
Tranzacția ar urma să se finalizeze în prima jumătate a lui 2017. Aceasta este cea mai mare achiziție a grupului japonez pe piața din Europa, unde a preluat anterior alte două branduri mari din portofoliul SABMiller - Peroni și Grolsch. Potrivit Bloomberg, această mutare asigură grupului Asahi intrarea în top 3 jucători pe piața europeană de profil.
Ce branduri preia Asahi
În portofoliul grupului japonez intră astfel branduri mari din regiune, precum Ursus și Timișoreana - două dintre mărcile de top din piața românească - Pilsner Urquell, berea numărul unu din Cehia, mărcile Tyskie și Lecher din Ungaria și Dreier în Ungaria.
Tranzacția include 8 companii în total, printre care Ursus Breweries SA din România, SABMiller Poland BV, SABMiller Brands Europe a.s., SABMiller Europe AG. Cumulat, cele 8 companii au active totale de aproape 2 miliarde de euro, vânzări nete de 1,64 miliarde de euro și un EBITDA de 493,8 milioane de euro, în anul fiscal încheiat în martie 2016, potrivit datelor raportate de Asahi.
Care este miza în România
În România, producătorul Ursus Breweries își dispută primul loc pe piața berii cu Heineken, pe o piață aflată pe trend ascendent în 2016. Veniturile companiei au crescut cu 10% în anul financiar 2015-2016 (încheiat la data de 31 martie 2016), la curs valutar constant, susținute de avansul de 7% al volumului pentru berea lager, care a înregistrat performanțe superioare pieței berii, potrivit raportului financiar publicat de Ursus Breweries.
Compania deține trei fabrici de bere la nivel local - la Brașov, Buzău și Timișoara - și o linie de producție de capacitate mică în Cluj .
Piața berii din România este una dintre cele mai atractive din regiune. Din punct de vedere al consumului pe cap de locuitor, România, cu o medie de 80 de litri/capita (la nivelul anului 2015), ocupă locul opt într-un top european de profil, după Cehia, Germania, Polonia, Austria, Irlanda, Croația și Lituania. Consumul local de bere a fost pe un trend ascendent atât în 2016, cât și în anul anterior.
( Sursa foto: http://growlermag.com/ )








