Deliveroo iese de pe piața din Olanda din cauza pierderilor mari înregistrate

Compania britanică Deliveroo a anunțat că ia în calcul renunțarea la operațiunile din Olanda în următoarele trei luni după ce nu a reușit să își consolideze poziția locală. După prima jumătate a acestui an, Deliveroo a raportat o pierdere de 147 de milioane de lire sterline, față de 95 de milioane cât a fost pierderea înregistrată în prima jumătate a anului trecut. Deliveroo iese de pe piața din Olanda din cauza pierderilor mari înregistrate

În Olanda, Deliveroo concurează cu Just Eat Takeaway și Uber Eats și, pentru a-și putea îmbunătăți poziția pe piață, ar avea nevoie de investiții „disproporționate” raportat la rezultatele financiare înregistrate. 

„Compania a stabilit că ar fi nevoie de un nivel disproporționat de investiții, cu randamente incerte, pentru a atinge și susține o poziție de top pe piață și, prin urmare, a decis să se consulte cu privire la încetarea operațiunilor sale în Olanda”, a declarat un reprezentant Deliveroo pentru TechCrunch.

Livratorul de mâncare pregătește astfel retragerea de pe piața din Olanda, data estimată fiind finalul lunii noiembrie, potrivit Reuters.


Citește și Mircea Stan, Postis: Rolul platformelor care integrează sistemele necesare retailerilor va deveni tot mai mare


În prima jumătate a acestui an, veniturile companiei au urcat cu 12%, până la 1 miliard de lire sterline, față de perioada similară a anului trecut când vânzările au urcat cu 82% de la an la an.

Serviciile platformei acoperă în prezent 11 piețe: Regatul Unit, Australia, Belgia, Franța, Italia, Irlanda, Țările de Jos, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Kuweit. Cea mai mare piață pentru businessul Deliveroo este Marea Britanie, în timp ce Olanda reprezintă mai puțin de 1% din valoarea brută a tranzacțiilor înregistrate în prima jumătate a acestui an.

„Rămânem încrezători în capacitatea noastră de a ne adapta din punct de vedere financiar la orice alte schimbări în mediul macroeconomic”, a susținut Will Shu, Fondatorul și Directorul General Deliveroo, într-o declarație citată de Reuters.

Deliveroo s-a mai retras deja din două piețe, din Spania anul trecut și din Germania în 2019, din cauza regulilor mai stricte privind contractele de muncă ale livratorilor.

 

Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în 2025 pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Progresiv le dă întâlnire retailerilor independenți la Interactiv, pe 24 aprilie
Progresiv le dă întâlnire retailerilor independenți la Interactiv, pe 24 aprilie
Interactiv, evenimentul marca Progresiv dedicat retailerilor independenți și comunității antreprenoriale, revine cu cea de-a 19-a ediție. Sub...
Afacerile HEINEKEN, revenire peste nivelul din 2019
Afacerile HEINEKEN, revenire peste nivelul din 2019
Relaxarea completă a măsurilor de siguranță a dus la revenirea consumului de bere în afara caselor, lucru care a impulsionat vânzările...
Aldi, parteneriat cu Deliveroo pentru livrarea rapidă a produselor de bază
Aldi, parteneriat cu Deliveroo pentru livrarea rapidă a produselor de bază
Retailerul Aldi și compania de livrări Deliveroo au intrat într-un parteneriat pentru livrarea rapidă a produselor de bază. Începând cu data...