Danone își reduce costurile prin restructurarea portofoliului
Gigantul francez Danone își reduce portofoliul de produse pentru a ține pasul cu majorarea prețurilor, compania renunțând la anumite arome și ambalaje, scrie Retaildetail.eu.
Pentru moment, producătorul nu va renunța la game complete din portofoliu, în primă instanță reducând doar numărul produselor, în încercarea de a limita costurile cu transportul sau ambalajele. Compania se va concentra astfel pe o ofertă simplificată de produse. Potrivit Danone, și supermarketurile pot profita de pe urma acestei măsuri, întrucât își pot optimiza spațiul la raft, transportul și managementul stocurilor.
“Inflația este un fenomen foarte dinamic, în special în Europa, și trebuie să ne obișnuim cu el”, au explicat reprezentanții Danone.
Reducerea numărului de produse se va aplica diferit în funcție de regiune și retailer.
Danone deține pe plan local o unitate de producție în București, cea mai recentă investiție fiind de 4 milioane de euro într-o linie de ambalare în sistem sustenabil. Compania a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 633,4 milioane de lei, în creștere cu 3,5% față de 2019, respectiv un profit de 21,1 milioane lei, potrivit ultimelor date financiare disponibile.