Danone, interesat de brandul de biscuiți Michel et Augustin

Danone și-a anunțat intenția de a cumpăra un pachet de 40% din acțiunile companiei franceze de biscuiți Michel et Augustin, brand pe care vrea să îl crească la nivel internațional. Danone, interesat de brandul de biscuiți Michel et Augustin

Michel et Augustin a fost fondat în 2004 de către oamenii de afaceri Michel de Rovira și Augustin Paluel-Marmont, iar cei doi vor continua să conducă operațiunile alături de Danone odată ce tranzacția se va finaliza. În 2015, compania a raportat o creștere semnificativă a vânzărilor ajungând la o valoare de 40 de milioane de euro.

„Expertiza Danone va avea un aport foarte mare în dezvoltarea internațională – în mod particular în Statele Unite ale Americii – păstrându-i totuși originalitatea”, se arată în comunicatul de presă dat publicității de Danone. Deși propunerea actuală presupune preluarea unui pachet de 40% din acțiuni de la holdingul Artemis, cel care deține în acest moment 95% din Michel et Augustin, Danone intenționează să își crească gradual participația. Restul acțiunilor, de 5%, sunt deținute de cei fondatori.

Marea parte a vânzărilor Michel et Augustin este realizată de biscuiți (45%), dar sub brandul premium se mai comercializează și produse lactate, deserturi proaspete și băuturi.

Danone nu este un începător în ceea ce privește businessul cu biscuiți. În 2006, potrivit unui raport financiar al companiei, Danone deținea 71% din piața globală de biscuiți. „Ideea nu este să reînviem businessul nostru cu biscuiți, ci să investim în companii mici care au capacitatea să inventeze noile tendințe de mâine în materie de alimente”, a precizat Marion Cocherel, Senior Manager Media Relations la Danone, pentru publicația Confectionary News.

Ea a mai spus că biscuiții au reprezentant la un moment dat o piață de 2 miliarde de dolari pentru Danone. „Dacă vrem să investim astăzi într-o companie mică, cu venituri de doar 40 milioane de euro, este pentru că vrem să cumpărăm spiritul companiei și potențialul lor”, a mai spus aceasta. Danone și-a vândut businessul de biscuiți către Kraft (actual Mondelez – n.red) în 2007.

Sursă foto: bloomberg.com

Delia Corniciuc Director de Marketing Danone pentru regiunea Europa Centrala si de Est.jpg
Delia Corniciuc, numită Director de Marketing CEE în cadrul Danone
Danone România anunță numirea Deliei Corniciuc în funcția de Director de Marketing pentru regiunea Europa Centrală și de Est. Cu o...
Oana Bejan 002
Oana Bejan preia o nouă funcție în cadrul Danone România
Danone România anunță o nouă schimbare în cadrul companiei și, începând cu luna iunie, Oana Bejan devine Country Topline Unit Leader Danone...
Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Adrian Pascu preia funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est
Danone România anunță numirea lui Adrian Valentin Pascu în funcția de Director General Danone Europa Centrală și de Est, începând cu data de...
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România, afaceri de peste 1 miliard de lei la 25 de ani de producție locală
Danone România a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,099 miliarde de lei, în creștere cu 17,8% față de 2022 și o rată de...