Danone, interesat de brandul de biscuiți Michel et Augustin
Danone și-a anunțat intenția de a cumpăra un pachet de 40% din acțiunile companiei franceze de biscuiți Michel et Augustin, brand pe care vrea să îl crească la nivel internațional.
Michel et Augustin a fost fondat în 2004 de către oamenii de afaceri Michel de Rovira și Augustin Paluel-Marmont, iar cei doi vor continua să conducă operațiunile alături de Danone odată ce tranzacția se va finaliza. În 2015, compania a raportat o creștere semnificativă a vânzărilor ajungând la o valoare de 40 de milioane de euro.
„Expertiza Danone va avea un aport foarte mare în dezvoltarea internațională – în mod particular în Statele Unite ale Americii – păstrându-i totuși originalitatea”, se arată în comunicatul de presă dat publicității de Danone. Deși propunerea actuală presupune preluarea unui pachet de 40% din acțiuni de la holdingul Artemis, cel care deține în acest moment 95% din Michel et Augustin, Danone intenționează să își crească gradual participația. Restul acțiunilor, de 5%, sunt deținute de cei fondatori.
Marea parte a vânzărilor Michel et Augustin este realizată de biscuiți (45%), dar sub brandul premium se mai comercializează și produse lactate, deserturi proaspete și băuturi.
Danone nu este un începător în ceea ce privește businessul cu biscuiți. În 2006, potrivit unui raport financiar al companiei, Danone deținea 71% din piața globală de biscuiți. „Ideea nu este să reînviem businessul nostru cu biscuiți, ci să investim în companii mici care au capacitatea să inventeze noile tendințe de mâine în materie de alimente”, a precizat Marion Cocherel, Senior Manager Media Relations la Danone, pentru publicația Confectionary News.
Ea a mai spus că biscuiții au reprezentant la un moment dat o piață de 2 miliarde de dolari pentru Danone. „Dacă vrem să investim astăzi într-o companie mică, cu venituri de doar 40 milioane de euro, este pentru că vrem să cumpărăm spiritul companiei și potențialul lor”, a mai spus aceasta. Danone și-a vândut businessul de biscuiți către Kraft (actual Mondelez – n.red) în 2007.
Sursă foto: bloomberg.com



