Cum vrea Coca-Cola să transforme unitatea de la Timișoara într-o „mega-fabrică”

Sistemul Coca-Cola intenționează să transforme unitatea de la Timișoara, în următorii ani, într-o ”mega-fabrică”, după modelul fabricii deținute la Ploiești, canalizând investițiile în linii de producție și capacități de îmbuteliere, a spus Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România. Cornel Cărămizaru, CEO Coca-Cola HBC România: Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Fabrica Coca-Cola de la Timișoara a împlinit de curând 30 de ani de la înființare. Unitatea are în prezent o producție anuală de 284 milioane de litri de băuturi răcoritoare, 25% din ceea ce se produce fiind exportat în 15 țări din regiune. În această fabrică lucrează 200 de angajați. La Timișoara grupul îmbuteliază toate mărcile de băuturi răcoritoare din portofoliu, utilizând trei linii de producție (aseptic, CAN și PET).

„O mega-fabrică reprezintă o unitate de o importanță deosebită în cadrul grupului. Fabrica din Ploiești este a doua ca dimensiune din cadrul grupului. Ne dorim același lucru și pentru fabrica din Timișoara. Vom canaliza investițiile în ceea ce privește liniile de producție și capacitățile de îmbuteliere, pe de o parte din perspectiva formatelor în care îmbuteliem, pe de altă parte și din perspectiva capacității liniilor pe care le avem. Astfel, nouă ne crește importanța pe partea de supply chain și pe zona capacității de producție, iar asta ne va permite să accesăm niște proiecte-pilot sau investiții în inovație în avans față de alte piețe”,  a explicat Cornel Cărămizaru.

Spre comparație, în fabrica din Ploiești sunt îmbuteliate anual circa 600 de milioane de litri de băuturi răcoritoare, dintr-un total de un miliard de litri produși local. Cea mai recentă investiție în unitatea de la Ploiești a fost realizată în urmă cu doi ani, reprezentând o linie de deconta­minare fulgi PET. Investiția, pentru care com­pa­nia a aplicat pentru un ajutor de stat, s-a ridicat la 55 mil. lei (peste 10 milioane euro).

„Nu putem spune cu exactitate în cât timp vom ajunge la Timișoara la o capacitate similară cu cea de la Ploiești. Unitatea de la Timișoara are avantajul că reprezintă un hub pentru export. Premisele de creștere sunt mari, este o zonă de interes pentru noi”, a mai spus executivul Coca-Cola HBC România.

În ultimii ani, producătorul a extins gradual capacitatea de producție de la Ploiești și Poiana Negrii. ”Ne-am uitat nu neapărat la ce avem nevoie astăzi, ci încercând să înțelegem nevoile viitoare ale pieței”, a completat Cornel Cărămizaru. În primul semestru al acestui an volumele liderului pieței de băuturi răcoritoare au continuat să scadă în termeni de low single digits (1-3%), după ce în 2024 compania a raportat pentru România volume mai mici cu 2,5%.

„Trecem prin perioade dificile, perioade în care Guvernul are responsabilitatea și dreptul de a aplica politici fiscale care sunt destinate rezolvării unor dezechilibre care există în mod normal. Ne dorim însă transparență, predictibilitate și ca aceste măsuri să nu aibă un caracter discriminatoriu. Acest al treilea punct este foarte important. Taxa pe zahăr poate face parte din această categorie. Cred că putem găsi împreună cu autoritățile soluții ca aceste taxe să nu mai existe”, a menționat Cornel Cărămizaru.

Întrebat despre evoluția vânzărilor după majorarea TVA operată la 1 august, executivul Coca-Cola HBC România a punctat faptul că „încrederea consumatorilor a scăzut foarte abrupt la același nivel din timpul pandemiei”.

„Este clar că este vorba despre sentiment, despre încredere și teama consumatorului cu privire la ce se va întâmpla pe viitor. Este o reacție rapidă, bruscă, ne așteptăm ca acest lucru să se accentueze. Sperăm ca măsurile curente, care ne afectează, să fie temporare și prin urmare planificăm în avans. Ne uităm la 2027 și la investițiile pe care le avem în plan începând cu acel an. Fie că ne place sau nu, este o călătorie pentru noi și consumatorii noștri și vrem să găsim împreună cel mai bun mod de navigare”, a adăugat Cornel Cărămizaru.

Coca-Cola HBC România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de patru miliarde de lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanţe.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, deservind 715 milioane de consumatori și acoperind 29 de țări și trei continente. Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România deține în cele trei fabrici 15 linii de îmbuteliere și produce anual peste un miliard de litri de băuturi răcoritoare. De asemenea, compania gestionează 14 depozite (proprii sau închiriate) și numără în medie 1.500 de angajați.

sticle de Coca-Cola, bauturi carbonatate, vanzari pe piata locala de coca-cola
Volumele Coca-Cola HBC România, pe plus după mai bine de un an de scăderi
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o creștere de aproximativ 5% (mid-single digits n.r.) a volumelor...
Cornel Caramizaru General Manager Coca Cola HBC Romania
Cornel Cărămizaru preia conducerea Coca-Cola HBC România
Cornel Cărămizaru, manager cu peste 25 de ani experiență în industria bunurilor de larg consum, a preluat conducerea Coca-Cola HBC România....
Coca Cola HBC Romania
Coca-Cola HBC România recuperează din scăderea volumelor în primul semestru
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de aproximativ 5% a volumelor comercializate în primul...
Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești
Coca-Cola investește peste 10 mil. euro într-o linie de decontaminare PET în fabrica de la Ploiești
Sistemul Coca-Cola România, cel mai mare jucător din industria locală a băuturilor răcoritoare, a finalizat investiţia într-o linie de...