Cris-Tim Family Holding a atras peste 454 de milioane lei prin derularea ofertei publice inițiale

Cris-Tim Family Holding, liderul piețelor de mezeluri și de ready-meals din România, a finalizat cu succes oferta publică inițială derulată în perioada 17 – 29 octombrie 2025. Prețul final de ofertă pentru cele 27.790.000 acțiuni ale companiei oferite în cadrul ofertei publice a fost stabilit la 16,5 lei/acțiune, iar prețul de vânzare aplicabil investitorilor de retail care au subscris acțiuni în primele patru zile ale ofertei, beneficiind de discountul de 5%, este de 15,675 lei per acțiune. cris tim pregateste listarea la Bursa de Valori Bucuresti dupa 30 de ani de existenta pe piata locala

Compania a atras de la investitorii de retail și instituționali 454,35 de milioane de lei. Fondurile atrase prin derularea ofertei publice inițiale, atât cele obținute în urma subscrierii de acțiuni noi (parte a majorării de capital social), cât și cele obținute prin vânzarea de acțiuni existente, vor fi folosite în proporție semnificativă pentru susținerea planurilor de investiții ale Cris-Tim.

Ca urmare a închiderii cu succes a Ofertei, Cris-Tim va solicita admiterea la tranzacționare a tuturor acțiunilor emise pe Piața Reglementată administrată de Bursa de Valori București („BVB"), categoria Premium, sub simbolul bursier CFH. Debutul tranzacționării acțiunilor la BVB va avea loc la sau în jurul datei de 26 noiembrie 2025.

Pentru perioada 2025 - 2030, Cris-Tim are în vedere un plan de investiții în cuantum de 890 de milioane lei, din care 768 milioane lei alocate producției de mezeluri, iar 121 milioane lei alocate segmentului de ready-meals și altor obiective de investiții. O parte a acestui plan de investiții este concentrată în direcția dezvoltării capacităților existente de producție, program finanțat parțial prin programul național de revitalizare a industriei agro-alimentare Investalim.

Programul de investiții va fi implementat în perioada 2025 – 2028, acordul de finanțare fiind semnat pe 8 octombrie 2024 de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale („AFIR”). În afara obiectivelor de creștere organică, compania intenționează ca, în următorii ani, să identifice ținte de fuziuni și achiziții, cu scopul consolidării poziției sale competitive pe piețele de mezeluri și ready-meals, precum și a diversificării portofoliului său de produse.

„Încheierea cu succes a ofertei publice inițiale, suprasubscrisă atât pe tranșa de retail, unde cererea a depășit inițial de peste 40 de ori oferta disponibilă, cât și pe tranșa investitorilor instituționali, reprezintă o validare fără precedent a Cris-Tim Family Holding. Interesul onorant al investitorilor de retail a determinat realocarea a 5% din tranșa instituțională, ceea ce a condus la o suprasubscriere finală de 32 de ori pe tranșa de retail. Cris-Tim Family Holding se numără printre puținele companii care au reușit să atragă în acționariat un spectru extrem de larg al investitorilor instituționali din România, precum și un investitor internațional de prestigiu, BERD. Până acum am câștigat încrederea consumatorilor prin produsele noastre, iar acum aceiași consumatori fie direct, fie prin fonduri instituționale aleg să își plaseze investițiile în companie”, a declarat Radu Timiș Jr., CEO-ul Cris-Tim Family Holding.

Succesul ofertei confirmă forța companiei și direcția strategică: un plan ambițios de 890 de milioane de lei până în 2030, menit să ducă Cris-Tim la următorul nivel de performanță, să consolideze compania ca reper al industriei alimentare și pol de excelență pentru întreaga regiune a Europei de Sud-Est. „Dar pentru noi investițiile nu sunt doar cifre, ele înseamnă modernizare, inovație și deschiderea de drumuri noi. Așa cum am ridicat standardele industriei alimentare din România, vrem acum să demonstrăm că vom deveni un model de transparență, performanță și viziune și pe piața de capital. Un brand înseamnă încredere. Un brand puternic înseamnă încredere livrată constant si asta ne va defini în continuare parcursul. Următoarea etapă în acest proces, listarea la Bursa de Valori București este pentru Cris-Tim Family Holding mai mult decât un deziderat, este un pas esențial în dezvoltarea pe termen lung, pentru care ne-am pregătit asiduu în ultimii ani”, a completat Radu Timiș Jr.

Compania își propune să distribuie sub formă de dividende ordinare minimum 50% din profitul net anual individual distribuibil.

„La momentul anunțării intenției de listare și ulterior a derulării ofertei publice, Cris-Tim Family Holding a prezentat un amplu plan de investiții până în 2030. Încheierea cu succes a ofertei publice reprezintă un pas important în îndeplinirea acestui plan. Rezultatelele ofertei publice se măsoară nu doar în valoarea fondurilor atrase, ci și în capitalul reputațional și vizibilitatea pe care compania și le-a consolidat pe durata ofertei publice. Cris-Tim urmează să devină practic prima companie din industria alimentară listată la BVB, crescând opțiunile de diversificare a investițiilor pe piața locală de capital și deschizând calea pentru alte asemenea companii antreprenoriale din România”, explică Răzvan Furtună, CFO Cris-Tim Family Holding.

Cris-Tim este o companie antreprenorială românească, fondată în 1992, care în cei 33 de ani de existență s-a dezvoltat de la un start-up la liderul piețelor de mezeluri și ready-meals atât organic, cât și prin achiziții. Compania și-a consolidat constant atât cotele de piață în sectoarele sale țintă, cât și profitabilitatea prin investiții substanțiale în tehnologie și logistică, inovație, focus pe calitatea produselor, competitivitate în politica de achiziții de materii prime, dezvoltare de branduri puternice, nivel ridicat de angajament și retenție a personalului.

În 2024, Cris-Tim a înregistrat venituri din contractele cu clienții de 1,12 miliarde lei (în creștere cu 7,1% față de anul 2023), EBITDA de 166,8 milioane lei (în creștere cu 8,1%) și un profit net din activități continue de 84,7 milioane lei (în creștere cu 3%). Compania a încheiat primul semestru din 2025 cu EBITDA de 86,2 milioane lei (în creștere cu 12,4%) și profit net de 47,5 milioane lei (în creștere cu 29,1% față de perioada similară din 2024).

Segmentul de mezeluri este principala linie de afaceri a companiei cu o pondere de minim 86% în veniturile din contractele cu clienții în perioada 2022 - 2024 și 88% în primul semestru din 2025. Segmentul ready-meals este cea de a doua linie de afaceri a companiei cu o pondere de minim 9,4% în veniturile din contractele cu clienții în perioada 2022 – 2024 și 10,6% în primul semestru din 2025. Compania a încheiat primul semestru din 2025 cu venituri din contractele cu clienții aferente celor doua linii principale de afaceri de 527,1 milioane de lei (în creștere cu 4,25% față de perioada similară din 2024).

Cris-Tim este prezentă în piața de retail cu brandurile de mezeluri „Cris-Tim”, „Matache Măcelaru’”, „Alpinia”, „Obrăjori” și „Csárdás” și respectiv cu brandul de ready meals „Bunătăți”. Totodată, este un producător în ascensiune și pe segmentul de producție de mărci private pentru marile lanțuri internaționale de comerț modern. Brandurile Cris-Tim sunt prezente pe rafturile tuturor celor 13 rețele de retail care operează în România, precum și în peste 15.000 de magazine tradiționale. De asemenea, compania operează o rețea de 18 magazine proprii și exportă produsele sale în 17 țări europene.

Compania operează trei fabrici cu o capacitate cumulată de 215 tone/zi, principala fabrică operată de Cris-Tim fiind cea de la Filipeștii de Pădure, cu o arie de producție de 50.000 de mp și o capacitate tehnologică de 165 tone de produse pe zi. În aceasta fabrică se produc exclusiv mezelurile sub brandurile principale ale companiei, respectiv „Cris-Tim” și „Matache Măcelaru’”, care sunt integral aliniate conceptului de „Eticheta curată“, precum și produsele ready-meals din carne. Fabrica de la Măgureni are o arie de producție de 6.000 mp și o capacitate de producție zilnică de 25 de tone, aceasta fiind alocată producției de mezeluri sub brandul economic „Alpinia” și producției de mezeluri sub mărci private. Fabrica de la București este dedicată în exclusivitate producției categoriilor de produse ready-meals (supe, ciorbe, salate, meniuri), având o arie de producție de 2.200 mp și o capacitate tehnică de 25 tone pe zi.

Cris-Tim operează o infrastructură de logistică extensivă care include nouă depozite frigorifice de mari dimensiuni la nivel național și o flotă proprie de autovehicule comerciale și utilitare folosite pentru distribuția în rețeaua de comerț modern și în rețeaua de magazine tradiționale. Compania are peste 2.000 de angajați, dintre care aproximativ jumătate au o vechime în companie de peste șapte ani.

esomar 2025 1200x750 1
Esomar Connect 2025. Călătorind prin Necunoscut: Cercetarea de Piață în fața Incertitudinii
În data de 6 noiembrie 2025, la Hotel Sheraton București, sala Platinum, va avea loc cea de-a XI-a ediție a conferinței Esomar Connect, cel mai...
Agroserv Măriuța lansează o emisiune de obligațiuni garantate în valoare de până la trei milioane de euro. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Agroserv Măriuța lansează o emisiune de obligațiuni garantate în valoare de până la trei milioane de euro
Agroserv Măriuța, companie românească din sectorul agricol și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, anunță lansarea unui plasament...
Spirits România: Veniturile colectate din accize pe băuturi spirtoase au scăzut cu aproape 54 de milioane lei în primele nouă luni. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Veniturile colectate din accize pe băuturi spirtoase au scăzut cu aproape 54 de milioane lei în primele nouă luni
Veniturile colectate de stat din accizele aplicate băuturilor spirtoase au înregistrat o scădere de 53,87 milioane lei în primele nouă luni ale...
epithet noile parfumuri Farmec, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Farmec intră în categoria de parfumuri premium cu brandul Epithet
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, intră pe piața parfumurilor cu Epithet, noua linie premium ce extinde portofoliul companiei...