Coca-Cola, venituri de 8,7 mld. dolari în Q3
Veniturile Coca-Cola Company au scăzut cu 9% în trimestrul III, însă impactul pandemiei de COVID-19 nu a fost atât de mare ca în trimestrul anterior.
Compania a înregistrat venituri de 8,7 miliarde de dolari. În volum, scăderea înregistrată a fost de 6% pe segmentul de sucuri, lactate sau băuturi obținute din plante, de 1% pe zona băuturilor acidulate și de 11% pe segmentul brandurilor de apă și băuturi vitaminizate. Produsele din ceai și cafea au înregistrat scăderi de 15%, rezultat influențat mai ales de presiunea resimțită de brandul Costa Coffee în retail.
Reprezentanții companiei au declarat că acțiunile strategice recente oferă un sentiment de încredere față de evoluția businessului în perioada următoare. Acestea includ reorganizări, lansări de noi produse sau restructurarea portofoliului. Spre exemplu, la începutul lunii septembrie producătorul a anunțat că va disponibiliza 4.000 de angajați din Statele Unite și Canada. Pe de altă parte, compania a anunțat că se impun o serie de măsuri strategice pentru a schimba structura organizațională, potrivit celor de la RetailDetail. Astfel, din cele 17 unități operaționale existente în prezent vor rămâne doar 9, divizate în patru segmente geografice sub umbrelele "Global Ventures" și "Bottling Investments".
În același timp, Coca-Cola a anunțat că renunță la 200 dintre brandurile sale, sau aproximativ jumătate din portofoliu. Este vorba de băuturi care nu s-au mai bucurat de succes în ultima perioadă, puțin cunoscute pe piața din România, precum Tab, Zico sau Odwalla. Reprezentanții companiei, citați de CNN, au explicat că reducerea portofoliului va permite acordarea unei atenții sporite produselor mai profitabile, așa cum ar fi Coca-Cola Zero.
"Accelerăm procesul de transformare demarat deja, încercând să modelăm compania astfel încât să ne putem reveni mai repede decât întreaga economie", a transmis James Quincey, CEO al Coca-Cola Company. "Deși avem încă multe provocări în față, rezultatele din acest trimestru îmi dau încredere că suntem pe drumul cel bun."