Coca-Cola testează un mod inovator de distribuție a produselor sale
Poate tehnologia să schimbe modul în care producătorii de bunuri de larg consum ajung la consumatori? Se întâmplă deja în Marea Britanie, în parcul de distracții Alton Towers Resort.
Proiectul-pilot care vrea să revoluționeze sistemul de distribuție FMCG implică un robot, băuturile Coca-Cola, plus un parteneriat între fondul de investiții pentru inovație al îmbuteliatorului Coca-Cola European Partners și experții în AI (inteligență artificială) de la TeleRetail. Miza? Distribuția băuturilor răcoritoare la magazinele din parcul de distracții care se întinde pe o suprafață de 200 de hectare.
Concret, robotul merge în centrul de distribuție al parcului, preia băuturile și se îndreaptă spre punctele de vânzare din zonă. Robotul reușește să meargă cu 3 km/h și are o autonomie de 50 de kilometri. Are tehnologie GPS, „vede”, „aude” și reușește să ocolească oamenii și obiectele din drumul său spre magazine. Pentru asta folosește senzori laser cu care calculează distanța până la posibilele obstacole încât să se oprească în siguranță. Asta pentru că robotul celor de la TeleRetail este testat în condiții de aglomerație foarte mare. Dacă acest proiect se încheie cu succes, va fi doar primul pas spre distribuția automatizată a produselor către clienți, putând fi utilizată și pentru produse mai voluminoase decât sticlele de Coca-Cola.
Leendert den Hollander, directorul general al fondului de investiții în inovații al Coca-Cola European Partners, susține că acest robot ilustrează perfect modul în care tehnologia poate asigura servicii de logistică la cerere, non-stop. Drept urmare, acesta caută start-up-uri tehnologice și le ajută să crească oferindu-le expertiza necesară, plus șansa de a-și testa și perfecționa soluțiile inovatoare.
( Sursa foto attractionsmagazine.com )





