Coca-Cola, la al 6-lea trimestru consecutiv de creștere în România
Volumele de vânzări ale îmbuteliatorului local Coca-Cola s-au majorat cu o rată cuprinsă între 10-12% (“low teens”) pe primele șase luni din 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Raportul financiar semestrial al producătorului Coca-Cola Hellenic mai arată că România se află printre cele trei țări care au reprezentat locomotiva creșterii vânzărilor în volum în piețele emergente, alături de Serbia și Nigeria. În același cluster, Rusia a avut o dinamică negativă, însă creșterile din cele trei piețe menționate anterior au reușit să compenseze acest declin, fiind raportată o ușoară creștere, de 0.5%, pe întregul segment al țărilor emergente.
“În România am înregistrat performanțe bune pe toate categoriile pe care le acoperim pe această piață, Q3 din 2016 fiind al șaselea trimestru consecutiv de creștere. Performanța vânzărilor pe segmentul băuturilor răcoritoare carbonatate a fost susținută de ambalajul de 1,25 L gândit în principal pentru comerțul modern, cât și de ambalajul mic de tip single serve. Vânzările de apă minerală s-au menținut pe trend ascendent, raportând un ritm de creștere de 10-12% (low teens), în timp ce Cappy Pulpy a continuat să genereze vânzări robuste”, se mai arată în raport.
De asemenea, deși per ansamblul piețelor acoperite de Coca-Cola Hellenic ceaiul gata preparat (ice tea-ul) a avut o performanță slabă, în România și în Ukraina brandul Nestea s-a bucurat de rezultate bune. O categorie revitalizată în primul semestru, cu o creștere de 23% față de Sem. I din 2015, a fost cea a băuturilor energizante, acest rezultat fiind pus pe seama lansării celui de-al doilea brand în portofoliu (după Burn) - Monster. Lansarea a fost implementată pe trei piețe în ultimul an: România, Rusia și Italia.
La nivelul grupului Coca-Cola Hellenic, volumele de vânzări au stagnat pe primul semestru din 2016, iar veniturile nete din vânzări s-au diminuat cu 3,4%. Pe de altă parte, profitul operațional (EBIT) a crescut cu aprope 11%, iar profitul net cu circa 12%.





