Coca-Cola HBC, creștere de 5,6% a volumelor în România
Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC), îmbuteliatorul Coca-Cola în România, a raportat în 2019 vânzări nete de 7,026 mld euro, în creștere cu 5,5% față de anul precedent. În termeni de volume, îmbuteliatorul a înregistrat un plus de 3,3% până la pragul de 2,26 miliarde de navete (unit cases n.r.).
În România, volumul vânzărilor a crescut anul trecut cu 5,6%, un plus mai puternic înregistrându-se în a doua parte a anului. Băuturile carbonatate au avut o evoluție bună, susținută de lansarea unor noi produse precum Coca-Cola Peach sau Baobab Lime Raspberry. Vânzările de Schweppes și-au menținut creșterea de două cifre, impulsionate de lansarea noii arome de ananas, potrivit raportului financiar.
Segmentul piețelor emergente, care include și România, a înregistrat o creștere a volumelor de 5,7%, până la 1.208 navete, în timp ce vânzările nete s-a majorat cu 9,6%, ajungând la pagul de 3,156 miliarde de euro. Demn de menționat este și avansul raportat la nivelul profitului operațional, care a ajuns la 340,3 milioane de euro (+23%).
Coca-Cola are peste 500 de branduri în portofoliu, distribuite în peste 200 de ţări. Valoarea cumulată a brandurilor sale este estimată la 20 de miliarde de dolari. În România, Sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.
Coca-Cola HBC activează în 28 de ţări şi este controlat de Kar-Tess Holding (23% din acţiuni), o companie controlată la rândul său de familia David-Leventis şi The Coca-Cola Company (23% din acţiuni).





