Ce produs i-a adus României medalia de aur la SIAL, la un concurs de inovații

România a câștigat medalia de aur la Ecotrophelia, un concurs de inovații desfășurat în cadrul târgului alimentar SIAL Paris 2018, cu un produs dezvoltat în laboratorul Facultății de Știința Alimentelor din cadrul Universității de Stat Dunărea de Jos Galați: este vorba despre Whoopie Ice, o înghețată eco preparată din zer concentrat și pulpă de gutui și prune. Zerul este o sursă de proteine de calitate, cu valori nutriționale mari, în timp ce prunele și gutuile au rolul de a îndulci înghețata cu un adaos minim de zahăr și, în plus, sunt bogate în vitamine, antioxidanți și fibre.
Whoopie Ice se află, pentru moment, la stadiul de produs-concept, nefiind disponibil pe piață. La temperaturi foarte scăzute, acesta poate avea o durată lungă de viață: un an la -20 de grade Celsius.
Ecotrophelia Europe este un concurs-laborator de inovații în industria alimentară, desfășurat în cadrul SIAL Paris, care reunește la fiecare ediție produse-concept dezvoltate în centre de Research & Development din cadrul unor universități de renume din Europa. La ediția de anul acesta s-au înscris 17 produse din țări precum Germania, Danemarca, Italia sau Spania.
Lista completă a concurenților la Ecotrophelia Europe 2018 o puteți găsi aici.
Echipa câștigătoare la Ecotrophelia 2018, formată din trei studente și mai mulți profesori ai Facultății de Știința Alimentelor, a primit trofeul competiției și un premiu în bani în valoare de 5.000 de euro.
Un reportaj amplu despre SIAL Paris 2018 va fi publicat în ediția tipărită a revistei Progresiv din luna noiembrie.
Ce produs i-a adus României medalia de aur la SIAL, la un concurs de inovații
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind comportamentul de consum al românilor cu privire la produsele de curățenie în această...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...