Caroli vrea să crească businessul din România cu 10% în acest an
Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, preluat intergral de Sigma Alimentos, estimează pentru acest an un avans de aproximativ 10% a afacerilor, până la pragul de 117 milioane de euro vânzări brute, respectiv o cifră de afaceri netă de 95 de milioane de euro, a declarat pentru Progresiv Roxana Manolescu, directorul financiar al companiei.
În primul semestru din acest an, producătorul de mezeluri și-a majorat afacerile cu circa 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de lansările de noi produse, produse cu conținut ridicat de carne și investițiile în producție. În schimb, profitabilitatea nu a atins nivelul de creștere bugetat.
„Această diferență a fost generată atât de factori externi, cât și de decizii interne, strategice, privind modernizarea liniilor de producție și a investițiilor în inovații. Vă reamintesc faptul că în anul 2017 s-a înregistrat o creștere importantă a prețului materiei prime - cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului precedent, iar această schimbare cu siguranță a afectat profitabilitatea companiei care a ales să nu majoreze prețul produselor în linie cu creșterea materiei prime”, a spus Roxana Manolescu.
Pentru acest an, compania a alocat un buget de investiții de cinci milioane de euro, bani care sunt destinați în principal investițiilor în producție, producătorul finalizând o parte din achizițiile de utilaje noi și modernizări ale liniilor de producție.
Recent, Caroli Foods a atins o cotă de piață valorică de 17% (conform raportului Nielsen pe ianuarie-iulie 2017), 50% din business fiind susținut de vânzările din comerțul modern.
„Retailul modern este principalul generator de business pentru Caroli Foods Group, cu o pondere de aproximativ 50%, însă, în continuare este important să fim prezenți în punctele de vânzare tradiționale și în export. Este evident faptul că în această industrie a alimentelor, retailul modern merge cot la cot cu cel tradițional, iar distribuția este la fel de importantă ca și calitatea produselor”, a mai precizat directorul financiar al companiei.
Înființată la București în 1994, Caroli s-a extins pe numeroase segmente de piață, construindu-și un portofoliu cu mărci precum Caroli, Campofrio, Sissi, Maestro și Primo. Grupul Caroli a evoluat de la o companie de familie la unul dintre cei mai mari angajatori ai industriei, cu peste 1.200 de angajați, o fabrică în Pitești și o rețea puternică de distribuție și vânzări nete de peste 100 milioane de euro în 2016 și un venit net de 88 milioane de euro.



