Carlsberg, venituri în creștere în prima jumătate a acestui an, dar sub așteptări în T2
Carlsberg a raportat venituri sub așteptări pentru al doilea trimestru din acest an în ciuda revenirii vânzărilor în baruri și restaurante. Costurile de producție au crescut semnificativ, în principal din cauza scumpirii materiei prime și a energiei, lucru care s-a resimțit în bilanțul companiei.
Concret, producătorul danez de bere a înregistrat vânzări de 20,51 miliarde de coroane daneze în perioada martie – iunie 2022, sub estimările inițiale de 21,6 miliarde de coroane daneze, dar peste nivelul din 2021.
Chiar și în aceste condiții, bilanțul după primele șase luni ale acestui an este unul pozitiv, veniturile fiind mai mari decât în perioada similară a anului trecut, ba chiar și pentru nivelul înregistrat înaintea pandemiei.
Potrivit raportului financiar publicat de producător, primul semestru din acest an s-a încheiat cu venituri de 35,4 milioane coroane daneze, cu 6,8 milioane peste nivelul înregistrat în primele șase luni ale anului trecut. În perioada analizată, profitul brut a crescut cu 2,7 milioane de coroane daneze, de la 13,7 milioane la 16,4 milioane.
Citește și Scădere de 10% pentru piața locală de bere în primele luni ale anului
„Incertitudinea globală rămâne ridicată, iar presiunea tot mai mare asupra costurilor de producție reprezintă o provocare deosebită pentru noi în trimestrele următoare", susține Cees't Hart, CEO Carlsberg.
În ceea ce privește profitul operațional, creșterea organică bifată de Carlsberg după primele șase luni ale acestui an a fost de 31,8%, evoluție bazată pe revenirea segmentului on-trade în Asia.
În materie de volume vândute, cele mai bune rezultate au fost înregistrate în Europa de Vest și în Asia. Cumulat, creșterea organică la nivel de grup a fost de 8,9% ( Europa de Vest +10,2%, Asia +13,2%, Europa Centrală și de Est – excluzând Ucraina – +0,3%).
Brandul Tuborg a înregistrat o creștere organică a volumelor vândute de 14%, în timp ce Carlsberg a înregistrat un plus de 20%. În cazul cidrului Somersby, creșterea la nivel de grup a fost de 2%, în timp ce băuturile fără alcool au scăzut cu 3% (excluzând Ucraina), potrivit raportului financiar.