Carlsberg cumpără Waterloo Brewing pentru 100 mil. euro
Grupul danez Carlsberg a anunțat că a încheiat un acord cu producătorul canadian Waterloo Brewing Ltd prin care achiziționează pachetul integral de acțiuni pentru suma de 100 milioane de euro, scrie Esmmagazine.com.
Tranzacția urmează să fie finalizată în prima jumătate a anului 2023. ”Una dintre prioritățile noastre de business este să creștem în piețe în care prezența noastră nu este atât de solidă, așa cum este în Canada”, a precizat Cees ’t Hart, CEO Carlsberg Group.
Carlsberg urmărește să își consolideze prezența pe piața din Canada, iar portofoliul său de branduri de bere și cidru completează mărcile locale de bere și băuturile ready-to-drink deținute de Waterloo Brewing. În plus, fabrica deținută de Waterloo Brewing în Kitchener, Ontario, va produce unele din brandurile Carlsberg printre care și cidrul Somersby.
Citiți și: Scădere de 10% pentru piața locală de bere în primele luni ale anului
Carlsberg Breweries a aniversat, în luna noiembrie, 175 de ani de activitate inovatoare și de pionierat în domeniul berii. Progresul continuu face parte din ADN-ul brandului, a cărui călătorie inițiată de fondatorul Carlsberg, J.C. Jacobsen, în anul 1847, a avut drept scop primordial perfecționarea artei berăritului și revoluționarea industriei mondiale a berii. Tuborg România este unul dintre cei mai mari producători de bere de pe piaţa locală și singurul berar din București dezvoltat printr-o investiție greenfield. Tuborg România are un portofoliu format din mărci premium și superpremium, internaționale și românești, care include și o selecție variată de beri speciale. În prezent, portofoliul include: Tuborg, Carlsberg, SKOL Original, Holsten, Guinness, Kilkenny, Weihenstephaner, Grimbergen, Kronenbourg 1664 Blanc, Bucur, Somersby, precum şi Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare. Pentru prima jumătate a acestui an, brandul Tuborg a înregistrat o creștere organică a volumelor vândute de 14%, în timp ce Carlsberg a înregistrat un plus de 20%. În cazul cidrului Somersby, creșterea la nivel de grup a fost de 2%, în timp ce băuturile fără alcool au scăzut cu 3% (excluzând Ucraina), potrivit raportului financiar.