Businessul Kormotech, creștere de aproape 10 milioane de euro în 2024

Kormotech a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 156,2 milioane de euro (162,66 milioane de dolari), cu 9,8 milioane de euro mai mult față de 2023. La nivel local, compania a comercializat 5.500 de tone de hrană pentru pisici și câini, în valoare de aproximativ 9,7 milioane de euro. Kormotech Lithuanian Facility

Pe piața globală, compania a vândut în 2024 peste 83.000 de tone de hrană uscată și umedă, depășind cu 10.000 de tone indicii anului 2023. Cel mai dinamic segment de petfood a fost cel premium, unde s-au vândut peste 37.000 de tone, reprezentând 44% din volumul total al produselor. Pe baza acestor date, grupul de companii Kormotech ocupă poziția a 20-a în clasamentul „52 European Pet Food Companies' Annual Revenues 2024”, publicat de platforma Petfood Industry.

„Locul 20 în clasamentul Petfood Industry este, înainte de toate, rezultatul încrederii consumatorilor noștri, al devotamentului echipei și al sprijinului partenerilor. Această recunoaștere le-o datorăm și partenerilor noștri din România, care au crezut în brandurile noastre. Vedem un potențial imens pe piața de petfood din România – aceasta crește anual cu 9,4%”, a explicat Rostyslav Vovk, CEO și co-fondator Kormotech.

Kormotech este prezentă pe piața din România din 2020. În țară sunt disponibile toate brandurile companiei: Optimeal – hrană super-premium pentru pisici și câini, Club 4 Paws – hrană premium, My Love – hrană din categoria standard, Delickcious – brand super-premium de recompense umede pentru pisici și câini.
Aceste produse sunt disponibile în marile lanțuri de retail precum DCNeu Cash & Carry, Sezamo, eMAG, Profi, Maxi Pet și Dedeman.

Recent, Kormotech și-a consolidat prezența în România printr-un parteneriat strategic cu Profipet – unul dintre liderii locali în pet retail, care deține rețelele Zoocenter și Zoomania. Cu peste 60 de magazine și mai mult de două milioane de clienți la nivel național, Profipet este un jucător-cheie pe piața de petcare din România. Astfel, în perioada următoare, brandurile de top ale Kormotech vor fi disponibile în rețeaua Profipet.

„Continuăm să ne consolidăm parteneriatele pe piața din România. Obiectivul nostru este să construim o prezență stabilă și de lungă durată în țară, dezvoltând distribuția locală, sprijinind retailerii și oferind consumatorilor produse de calitate în fiecare segment de preț”, a declarat Yuri Bykoriz, Director General pentru Europa Centrală și de Est la Kormotech Group.

Conform strategiei de business, până în 2028 exporturile Kormotech sunt concentrate pe țările din Europa Centrală și de Est. România este una dintre piețele de focus, unde producătorul de petfood își propune să atingă o cotă de peste 10%. Obiectivul strategic al Kormotech este ca, până în 2029, să intre în top 30 producători mondiali de petfood și să ajungă la o cifră de afaceri de 500 milioane de euro, dintre care 300 milioane de euro să fie generate de piețele europene.

„Pentru noi este important nu doar să creștem, ci și să schimbăm modul în care societatea se raportează la animale și să le facem viața mai bună prin nutriție de calitate”, a afirmat Rostyslav Vovk.

Kormotech este o companie globală de familie cu rădăcini ucrainene, care din 2003 produce hrană premium pentru pisici și câini sub mărcile Optimeal, Club 4 Paws, Gav!, Miau! și My Love. Compania are unități de producție în Ucraina și UE. Portofoliul include peste 650 de sortimente. Kormotech este lider în Ucraina, intră în Top 55 mondial și în Top 20 european al producătorilor de pet food. Produsele companiei sunt prezentate în 50 de țări ale lumii atât sub mărcile proprii, cât și sub mărcile private ale partenerilor.

gama de produse ready meals Vascar
Vascar intră în categoria de ready meals printr-o investiție de peste 1 mil. euro
Vascar, unul dintre principalii producători români din industria cărnii, face un pas strategic pe piața de ready meals, printr-o investiție de...
Lantmännen Unibake se extinde pe segmentul de patiserie sărată prin preluarea Boboli Benelux. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Lantmännen Unibake preia Boboli Benelux
Lantmännen Unibake, unul dintre cei mai mari producători de panificație din Europa, își consolidează prezența în segmentul de patiserie...
Meggle își consolidează poziția pe piața lactatelor prin achiziția Rücker. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Meggle își consolidează poziția pe piața lactatelor prin achiziția Rücker
Producătorul de lactate Meggle anunță achiziția companiei concurente Rücker, consolidându-și astfel poziția pe piață prin extinderea...
Argus Constanța, profit dublu în T1
Preluarea Argus de către Buildcom EOOD, sub lupa Consiliului Concurenței
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Buildcom EOOD din Bulgaria intenționează să preia Argus S.A. Constanța și filiala...