Brandul Borsec a ajuns la volume anuale de 480 mil. litri

Apa minerală Borsec, care aniversează 215 ani de îmbuteliere industrială, a ajuns la o producție anuală de 480 de milioane de litri și o cotă de piață în volum de 31,7% - potrivit producătorului Romaqua Group care citează date ale companiei de research Market Vektor. Brandul Borsec a ajuns la volume anuale de 480 mil. litri

În 2020, grupul a îmbuteliat în total peste 700 de milioane de litri de apă minerală, băuturi răcoritoare și bere și a raportat vânzări de 841 de milioane de lei, în ușoară scădere față de 2019 când Romaqua Group a înregistrat o cifră de afaceri netă de 843 de milioane de lei.

„2020 a fost un an atipic, însă impactul pandemiei nu a fost la fel de proeminent ca în alte industrii. Produsele destinate segmentului au raportat un declin foarte abrupt, însă consumul casnic a reușit să compenseze volumele pierdute din HoReCa. 2021 a început bine și sperăm să ajungem la pragul atins în 2018, anul cu cele mai bune rezultate pentru Romaqua Group”, a declarat Radu Lăzăroiu, Managing Director Romaqua Group în cadrul conferinței de presă aniversare Borsec 215 ani.

În ceea ce privește segmentarea vânzărilor, canalul independent este principalul canal de vânzare pentru Romaqua Group, acesta generând 60% din totalul vânzărilor. ”Exceptând anul 2020 când segmentul HoReCa a raportat un declin de 90%, aceste canal a ajuns la o cotă de 15% în total business, însă motorul afacerii rămâne canalul independent care reprezintă 60% din business”, a mai punctat Radu Lăzăroiu.

Din 1806, când a început îmbutelierea industrializată și până în acest moment Borsec a îmbuteliat peste 40 de miliarde de litri de apă, iar investițiile totale s-au ridicat la peste 250 de milioane de euro.

„Investim constant în business, iar ultimii doi ani nu au făcut excepție. Tocmai am încheiat două proiecte de investiții cu ajutor de stat, în fabricile din Borsec și Bușteni. În Borsec vorbim despre o hală nouă și instalarea unei linii de capacitate mare de îmbuteliere pe plastic și pe sticlă și două depozite, iar în fabrica din Bușteni am construit o hală nouă și am instalat două linii noi de capacitate mare pentru ambalajele de 0,5 litri, 2 litri și 5 litri, prin care am separat îmbutelierea apei minerale de băuturile răcoritoare. Investiția în cele două proiecte s-a ridicat la 50 de milioane de euro și deocamdată nu avem pe listă alte proiecte mari”, a mai punctat executivul Romaqua Group.

Compania a fost privatizată în 1998, fiind controlată de doi acționari, Octavian Crețu și Nicolae Palfi. Producătorul deține în prezent cinci fabrici, în Borsec (jud. Harghita), Stânceni (jud. Mureș), Bușteni (jud. Prahova), Lancrăm (jud. Alba) și București. Cea mai nouă dintre acestea a fost inaugurată în 2008 în Alba și produce bere sub brandurile Albacher, Dorfer şi Mühlbacher. Portofoliul Romaqua Group mai cuprinde apele minerale Aquatique și Stânceni și sucurile Giusto.
 

Romaqua Group, o companie pentru un mediu verde
Romaqua Group, o companie pentru un mediu verde
Responsabilitatea fiecăruia dintre noi, și cu atât mai mult a unei companii, pentru păstrarea unui mediu curat devine din ce în ce mai...
Romaqua Group are în portofoliu branduri cu sute de ani de tradiție
Romaqua Group are în portofoliu branduri cu sute de ani de tradiție
Romaqua Group Borsec este o companie 100% românească, cu un portofoliu de produse 100% românești, cu șapte fabrici pe tot teritoriul României....
Afacerile Romaqua Group, creștere de 3% în 2019
Afacerile Romaqua Group, creștere de 3% în 2019
Romaqua Group, producătorul apei minerale Borsec, a încheiat anul financiar 2019 cu o cifră de afaceri de 843,9 milioane de lei, în creștere...
Romaqua Group: Cererile din partea marilor retaileri s-au majorat cu 40%
Romaqua Group: Cererile din partea marilor retaileri s-au majorat cu 40%
Față de o lună normală de vânzare, în cazul Romaqua Group, cererile venite din partea marilor lanțuri de magazine s-au majorat cu 40% în...