Brandul Borsec a ajuns la volume anuale de 350 mil. litri
Apa minerală Borsec, care aniversează 210 ani de îmbuteliere industrială, a ajuns la o producție anuală de 350 mil. litri și o cotă de piață în volum de 26% - potrivit producătorului Romaqua Group care citează date ale companiei de research Market Vektor.
În 2015, grupul a îmbuteliat în total peste 500 de mil. litri de apă minerală, băuturi răcoritoare și bere, și a raportat vânzări de 632 milioane de lei. Cifra de afaceri bugetată pentru 2016 este de 650 mil. lei.
Am ajuns cu greu la o cotă de 31,7% (în valoare, conform companiei de cercetare Market Vektor) și ne propunem să rămânem pe această poziție și să câștigăm procente noi. Pentru aceasta, investim încontinuu în aducerea tehnologiei la zi. De exemplu, din anul 1998 când am lansat pe piață prima sticlă PET de apă minerală Borsec și până acum am redus cu 30% gramajul flaconului de plastic”, a declarat Radu Lăzăroiu, Managing Director Romaqua Group, în cadrul conferinței aniversare Borsec 210 ani. Acesta a mai precizat că în cei 18 ani de acționariat privat au fost realizate investiții de aproximativ 220 de milioane de euro, în principal în tehnologii. Compania a fost privatizată în 1998, fiind controlată în prezent de doi acționari, Octavian Crețu și Nicolae Palfi.
Producătorul deține în prezent cinci fabrici, în Borsec (jud. Harghita), Stânceni (jud. Mureș), Bușteni (jud. Prahova), Lancrăm (jud. Alba) și București. Cea mai nouă dintre acestea a fost inaugurată în 2008 în Alba și produce bere sub brandurile Albacher, Dorfer şi Mühlbacher. Anul trecut au fost produse 100 de milioane de litri (1 mil. hectolitri) de bere. Portofoliul Romaqua Group mai cuprinde apele minerale Aquatique și Stânceni și sucurile Giusto.
Întrebat despre planurile de viitor, Lăzăroiu a precizat că nu este luată în calcul construcția unei noi fabrici pe termen mediu, adică în următorii 3-5 ani.





