Bonduelle, campanie de marketing 360º în retailul modern, în cel tradițional și în online
În contrast cu evoluția stagnantă înregistrată în Vestul Europei, piața locală de retail alimentar și-a continuat creșterea în primele nouă luni ale acestui an, pe fondul avansului puterii de cumpărare a consumatorilor români și al scăderii inflației. Potrivit studiului GfK Purchasing Power 2024, puterea de cumpărare a consumatorilor români a înregistrat o rată de creștere de 8,5%, peste media europeană de 6%, contribuind la un apetit pentru consum în urcare.
Pentru Bonduelle România, liderul categoriei de legume în conservă și unul dintre principalii jucători în cea a legumelor congelate, actualul context de piață reprezintă o oportunitate de a-și consolida poziția și de a se dezvolta pe piața locală. „Ca perspectivă de business, în acest moment ne aflăm într-o poziție favorabilă din punct de vedere strategic”, spune Roxana Nănescu, Marketing Director Bonduelle SEE. „În perioada octombrie 2023 - septembrie 2024, Bonduelle a înregistrat creșteri de peste 5% în volum în categoria de legume în conservă, comparativ cu intervalul octombrie 2022 - septembrie 2023. Sortimentele cu cea mai mare creștere în același interval au fost fasolea, mazărea și porumbul, acestea reprezentând de asemenea și ponderea cea mai mare în volumul total al vânzărilor din categorie.”
Pentru a susține evoluția pozitivă a vânzărilor, Bonduelle derulează în această perioadă o campanie națională de marketing care mizează pe atuurile ce i-au adus grupului francez poziția de lider în categoria legumelor în conservă: un portofoliu de produse de calitate premium, o distribuție puternică, deschisă inclusiv spre canale emergente cu potențial mare de creștere, și un brand asociat cu calitatea, inovația, sustenabilitatea și promovarea tranziției alimentare către o dietă echilibrată.
Noua campanie Bonduelle mizează pe atuurile ce i-au adus grupului francez poziția de lider în categoria legumelor în conservă: un portofoliu de produse de calitate, o bună distribuție deschisă inclusiv spre canale emergente, cu potențial mare de creștere, și un brand asociat cu inovația, sustenabilitatea și promovarea tranziției alimentare către o dietă echilibrată .
„Actuala campanie continuă linia strategică de comunicare a Bonduelle, subliniind atât beneficiile legumelor, cât și pe cele ale unei diete echilibrate sau flexitariene, în care un aport important îl au alimentele vegetale, mai ales în perioada postului, atunci când consumatorii se orientează spre legume în conservă sau congelate”, spune Roxana Nănescu.
Derulată sub sloganul „Mă simt norocos. Mănânc legume – Am doar de câștigat”, campania se desfășoară la nivel național, atât în magazine din retailul modern, cât și în cele tradiționale. În mediul offline, promovarea campaniei se realizează prin semnalizare la raft în mai multe supermarketuri și hypermarketuri din principalele orașe ale țării. De asemenea, campania este promovată și online, inclusiv prin intermediul canalelor de e-commerce, cu execuții vizuale afișate direct în aplicațiile platformelor de livrări.
Mecanismele campaniei sunt însă diferite, adaptate fiecărui tip de consumator și de canal de distribuție – respectiv retail modern și cel tradițional.
Astfel, în supermarketuri și hypermarketuri, până la 12 decembrie, toți clienții care achiziționează produse Bonduelle în valoare de minimum 29 de lei pe același bon fiscal se pot înscrie în concurs cu numărul bonului și numele magazinului din care au făcut cumpărăturile, prin SMS la numărul 3789 sau pe WhatsApp la numărul 0723938759, pentru a participa la tragerea la sorți cu premii.
Marile premii sunt două seturi de produse electrocasnice în valoare de câte 3.500 de euro fiecare. De asemenea, mai sunt oferite 6 premii săptămânale constând în câte un voucher de vacanță de 1.000 de euro, precum și 42 de premii zilnice, constând în câte un kit culinar cu produse Bonduelle și accesorii de bucătărie (set de farfurii și prosop de bucătărie).
În mediul digital, promovarea se desfășoară prin campanii de display advertising în Google, precum și prin postări și reclame targetate în social media și pe YouTube. Mixul de comunicare este completat de o componentă de influencer marketing, pentru a ajunge la un segment de public mai tânăr și pentru a poziționa brandul ca unul dinamic și inovator prin intermediul creatorilor de conținut.
În câteva dintre magazinele participante din țară, Bonduelle a organizat în această lună și o serie de sesiuni de degustări destinate cumpărătorilor, cu mai multe produse, două dintre acestea fiind nou lansate pe piața locală: Mazăre Tânără, respectiv Porumb Premium.
Ca obiective de marketing, campania a vizat generarea de engagement și interacțiuni cu clienții, atât la raft, cât și prin degustări și prin intermediul platformelor de social media, al aplicațiilor de livrări și al platformelor digitale ale magazinelor partenere.
Marketing multi-channel
„Consumatorii români continuă să fie atenți la preț și la beneficiile pe care le primesc din partea brandurilor, motiv pentru care am gândit un mecanism de campanie cu acoperire națională și premii practice, care răspund unor nevoi reale ale consumatorilor”, spune Andreea Ioniță, Brand Manager Bonduelle România. „Strategia de marketing trebuie să asocieze obiectivele de vânzări cu cele de vizibilitate a brandului. Astfel, am dezvoltat o campanie multi-channel pentru a crește vizibilitatea brandului, pentru a stimula vânzările și pentru a oferi consumatorilor experiența directă a produselor noastre, prin intermediul degustărilor.”
Platformele online – canal de distribuție, dar și de comunicare
„Diversificarea canalelor de distribuție către consumatori în mediul online a făcut ca acestea să capete din ce în ce mai multă importanță în strategia de marketing”, spune Alexandru Ion, Digital & Communication Manager Bonduelle SEE. „Sunt deja câțiva ani de când marii jucători din retailul alimentar consideră acest tip de canale drept un alt touchpoint cu consumatorii, adaptându-și în consecință atât mixul de marketing, cât și mesajele. Într-un mediu aflat în plină dezvoltare, cu un număr din ce în ce mai mare de consumatori care își fac cumpărăturile online, parteneriatele Bonduelle cu jucători-cheie de pe piața de e-commerce din România reprezintă o miză importantă în strategia noastră de comunicare și contribuie în același timp la creșterea vizibilității brandului.”
Campania din retailul tradițional, tot cu premii
Campania de marketing desfășurată de Bonduelle România în magazinele de comerț tradițional le oferă tuturor celor care achiziționează o conservă de Fasole Albă 850 ml și încă un produs congelat Bonduelle primesc pe loc, la casa de marcat, o sacoșă pentru cumpărături.
„Tipologia consumatorului, obiceiurile și preferințele de consum se schimbă mai lent, chiar și în astfel de perioade marcate de evoluții rapide”, explică Andreea Ioniță. „În comerțul tradițional, unde decizia de cumpărare se ia adesea la raft, consumatorii preferă premii utile și tangibile, pe care le primesc pe loc. În general, acest câștig imediat aduce favorabilitate brandului, recompensând loialitatea consumatorilor. În același timp, premiile instant pot forma relații cu noi consumatori, deoarece contribuie la reamintirea brandului.”
Potrivit Roxanei Nănescu, „campania cu premii instant a vizat și fidelizarea clienților și creșterea notorietății brandului prin oferirea ca premiu a unei sacoșe de cumpărături, care aduce expunere prin utilizarea sa repetată de către consumatori. Prin implementarea celor două campanii derulate simultan atât în rețelele de magazine mari, cât și în cele din comerțul tradițional, reușim astfel să ne adresăm unei audiențe extinse de consumatori, adaptându-ne mesajele și abordarea în funcție de specificul fiecărui canal de vânzare.”
Ultimele două luni ale anului reprezintă în mod tradițional un moment bun pentru vânzări în industria de retail, inclusiv pentru retailul alimentar.
„În sezonul rece, atât în timpul postului, dar și în afara acestuia, mulți consumatori caută alternative pentru mese consistente, dar fără carne sau cu un aport mai mare de alimente vegetale. Este și o perioadă în care, în mod tradițional, se gătește mult acasă, astfel că sunt foarte căutate ingrediente de bază în bucătăria românească, sau pentru mese rapide și hrănitoare, în ambalaje care permit gătitul pentru întreaga familie”, spune Andreea Ioniță. „Fasolea Albă Bonduelle, de exemplu, este un astfel de ingredient tradițional, fiind preferată de mulți consumatori grație versatilității sale și prețului accesibil. Totodată, legumele congelate sunt percepute ca soluții rapide și convenabile, mai ales în perioada rece, când sunt preferate preparatele calde.”
Misiunea Bonduelle
Misiunea Bonduelle este de a oferi inspirație către o dietă bogată în alimente vegetale, pentru a contribui la starea de bine a oamenilor și a planetei.
Alături de fermele partenere, inovăm permanent pentru a oferi produse de înaltă calitate, protejând în același timp mediul.
Începută ca o afacere de familie în Franța în 1853, Bonduelle este astăzi o marcă de încredere aleasă de oameni din aproape 100 de țări.
*Articol susținut de Bonduelle România