BAT, creștere globală de 7% și cu „performanțe puternice în România”
Producătorul de țigări British American Tobacco (BAT), prezent și pe piața locală, a raportat o creștere de aproape 7% a vânzărilor la nivel de grup în 2016, față de 2015. Astfel, venitul BAT - la rate de schimb constante - a fost anul trecut de peste 14 miliarde de lire sterline (aproximativ 16,5 miliarde de euro). Potrivit raportului financiar publicat de către grup, BAT România „a avut o creștere puternică a profitului, generată de prețurile bune și de creșterea volumelor”.
În ceea ce privește mărcile BAT prezente în România, cele mai bune performanțe au fost realizate de Pall Mall și Dunhill, spre deosebire de Kent, care este în declin, potrivit raportului financiar publicat de BAT.
În grupul BAT, România face parte din regiunea „Europa e Vest”, alături de țări precum Italia sau Germania – regiune în care se raportează pentru 2016 vânzări de peste 3,4 miliarde de lire sterline (4,2 miliarde de euro), în creștere cu 8,4% față de anul precedent.
Prezentă pe piața locală încă din 1996, BAT este reprezentată de trei divizii: Trading, Operational şi Shared Services. În România, BAT este cel mai mare jucător pe piața produselor din tutun, principalul său brand fiind Kent, cu o cotă de piață de 26% în categorie – potrivit datelor disponibile la începutul lui 2015. În noiembrie anul trecut, compania a anunțat investiții de 100 de milioane de euro în următorii cinci ani în fabrica de la Ploiești. Noul proiect de investiții vizează inclusiv demararea producției de țigarete hibrid, ceea ce este o noutate pe piața locală.
Recent, BAT a anunțat planuri de dezvoltare și la granița cu România, în Bulgaria, unde compania a încheiat un acord cu producătorul bulgar de țigări Bulgartabac pentru preluarea brandurilor Victory, Eva Slim și GD, într-o tranzacție ce depășește 100 de milioane de euro, potrivit Reuters. Cu aceste achiziții, BAT își extinde cota de piață din Bulgaria de la 12% la 40%.



