Artesana vinde 20% din acțiuni către ROCA Investments
Artesana, unul din cele mai cunoscute branduri românești de produse lactate artizanale de pe piața locală, a vândut un pachet de 20% din acțiuni către fondul de investiții ROCA Investments. Pe termen scurt și mediu, ROCA și Artesana se vor concentra pe construcția și dotarea unei noi fabrici de lactate, care va crește capacitatea de producție a companiei de cel puțin trei ori.
Început ca un mic business de familie în 2007, Artesana comercializează în prezent produse lactate artizanale naturale premium. Ca urmare a creșterii cererii de produse 100% naturale, Fabrica Artesana din Tecuci a atins pragul maximum al capacității sale de producție. Pentru a acoperi cererea în creștere, familia Donici împreună cu echipa ROCA vor dezvolta o nouă fabrică pe terenul existent din Tecuci, în vederea triplării capacitații de producție. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 4.6 milioane de euro.
„ROCA a apărut în momentul în care aveam nevoie de un partener care să se implice alături de noi în business ca să putem duce compania la un alt nivel, în care să răspundem cererii pieței de produse lactate artizanale la volumele necesare. Comunitatea formată de ROCA, precum și abordarea companiei de a acționa împreună ne-a convins că este partenerul potrivit pentru acest pas important, a spus Daniel Donici, Co-Managing Partner Artesana, care conduce businessul de familie alături de soția sa.
„Cu ROCA alături, Artesana va construi o nouă fabrică optimizată conform misiunii sale de prelucrare minimă a laptelui, intervenție cât mai scurtă în parcursul termic și tehnologic și prin urmare păstrarea calităților naturale ale laptelui provenit de la fermierii din jurul Tecuciului”, a spus Alina Donici, Co-Managing Partner Artesana.
Valoarea pieței lactatelor a cunoscut o expansiune semnificativă în ultimii ani, ajungând la aproximativ 5.4 miliarde lei în 2020, o creștere de aproximativ 60% față de anul 2008, deși numărul companiilor a scăzut având în vedere trendul de consolidare din piață. Segmentul bio, în care Artesana este prezentă cu o gamă de produse variată, a beneficiat de o creștere accelerată prin popularizarea trendului de health and wellness, care devine din ce în ce mai apreciat de către consumatorii români.
Artesana se alătură portofoliului de investiții ROCA, format din companii locale din diverse domenii de activitate care sunt sprijinite prin finanțare, dar și la nivel operațional și managerial, să își atingă potențialul: Frigotehnica, BICO Industries, Romcargo Maritim, RDF Arad, Electroplast SA, MECANEX, Piscicola SA și Yellow.Menu.
Cu o cifră de afaceri estimată pentru anul 2020 la 3.7 milioane de euro, brandul Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retailul modern din august 2013. Astăzi, produsele Artesana se găsesc în peste 700 de magazine în toată țara, în majoritatea supermarketurilor, dar și în rețele locale sau băcănii specializate. Valoarea investițiilor până în prezent este de peste 1.5 milioane de euro.
ROCA Investments este o inițiativă a comunității antreprenoriale locale, reprezentată de mari antreprenori locali și de companii cu poziții de leaderi de piață, printre care: PIF Industrial (Grupul Dedeman), Dan Șucu (fondator Mobexpert), BT Investments SRL (divizia de investiții a Băncii Transilvania), Theodora Popa (Vice-Președinta Grupului Transavia), Adolf Bâclea, Cristian Ludovic Pop (Fondator Animax), Vetimex SRL (familia Korponay), dar și Impetum Investments, divizia de investiții a CITR și Andrei Cionca, CEO Impetum Group în nume personal. Inițiativa are scopul de a contribui la dezvoltarea calitativă, la consolidarea mediului economic național și la prosperitatea actuală și viitoare a României.