Aquila finalizează achiziția Romtec Europa, o tranzacție de 3,2 mil. euro
Aquila (simbol bursier AQ), unul dintre principalii furnizori de servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a obținut avizul favorabil din partea Consiliului Concurenţei pentru preluarea Romtec Europa SRL („Romtec”) și a finalizat tranzacția cu o valoare totală de 3,2 milioane de euro.
„Finalizăm prima achizițiede la listare și ne bucurăm să extindem grupul prin preluarea Romtec, o companie cu 30 de ani de experiență în producția de lichide și aerosoli pentru întreținerea autoturismelor. Prin această primă investiție într-o capacitate de producție ne dorim să contribuim la dezvoltarea industriei locale și să ne diversificăm portofoliul cu produse din peste 20 de branduri fabricate în România. Aquila împreună cu echipa Romtec vor continua dezvoltarea de produse și branduri noi, în linie cu obiectivele de creștere a afacerii anunțate anterior”, Cătălin Vasile, CEO Aquila.
În conformitate cu planul de preluare, Romtec va continua să își desfășoare activitatea ca entitate separată.
Romtec, companie românească cu experiență de 30 de ani în producția de lichide și aerosoli pentru întreținerea autoturismelor, are un portofoliu de peste 20 de branduri dezvoltate în România, printre care Jet Xpert, Clima Xpert și Brake Xpert, și deține o unitate de producție în Iași. Produsele companiei sunt prezente pe rafturile a peste 1.000 de puncte de desfacere de pe întreg teritoriul ţării, de la marile lanţuri de retail, până la benzinăriile de la frontiere. Compania desfăşoară activităţi de producţie şi comerciale în următoarele domenii: fabricarea de lichide pentru întreţinere auto, în ambalaje de tip „stand-up bag”; fabricarea de aerosoli (spray-uri) cu produse proprii sau pentru terţi; fabricarea de șervețele umede și fabricarea de antigel.
Aquila a încheiat primele nouă luni din 2023 cu afaceri în creștere, susținute de segmentul de afaceri distribuție, care a generat aproximativ 94% din cifra de afaceri a companiei. Veniturile Aquila au depășit 1,7 miliarde de lei în primele nouă luni ale anului 2023, o creștere de aproximativ 14% față de aceeași perioadă a anului 2022. Profitul net al companiei a ajuns la 70 milioane de lei, un avans de 9%.
Citiți și: O piață în creștere accelerată
Aquila operează în România și Republica Moldova, cu un model de afaceri integrat, cu activitate în următoarele segmente de afaceri: distribuție, logistică și transport. Aquila vinde produse de larg consum în peste 72.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață. Portofoliul de produse integrat însumează peste 10.000 produse, cu mărci proprii precum Gradena: legume și fructe congelate; LaMasă: semipreparate congelate din carne; Yachtis: produse congelate de pește și fructe de mare; precum și mărci consacrate din diferite categorii precum: produse de îngrijire personală – Rexona, Dove; dulciuri – Kinder, Raffaello, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie – Dero, Cif sau Coccolino; mâncare pentru animale de companie – Whiskas, Pedigree; produse igienă – Kleenex, Kotex, Zewa, Tena, Libresse; scutece copii – Huggies; legume congelate și conserve – Bonduelle; smântâna vegetală și frișcă vegetală – Gran Cucina și Hulala; pește și preparate din pește – Frosta.
Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, Global Micro Cap ai FTSE Russell, MSCI Frontier IMI și MSCI România IMI.