Andrei Ursulescu, Scandia Food Group: Să reușești să bați ciclicitatea economică este un lucru care mă bucură

Uneori drumul spre business începe dintr-o contradicție — între ce cred ceilalți că ți se potrivește și ce simți tu că e menirea ta. Așa a început și povestea lui Andrei Ursulescu, care la 27 de ani prelua conducerea Scandia Food Group, unul dintre liderii industriei alimentare din România, refuzând o carieră în magistratură pentru efervescența antreprenoriatului.

Drumul lui Andrei Ursulescu nu a fost unul linear: a pornit de la un profil umanist, fiind pasionat de literatură, s-a format ca economist și la doar 27 de ani prelua conducerea unuia dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară. „Provin dintr-o familie în care mama a fost judecător – un caracter puternic, cu un simț al dreptății foarte clar. Ea credea că o carieră în magistratură mi s-ar potrivi. Doar că ceea ce mama credea că mi se potrivește nu coincidea cu ceea ce simțeam eu”, povestește Andrei Ursulescu, în podcastul Progresiv Voices.

Încă din copilărie, Andrei Ursulescu a fost atras de lumea afacerilor, de mecanismele comerțului, de felul în care se creează valoare. „Întotdeauna mi se spunea să nu stau, să pun mâna pe o carte. De acolo cred că mi se trage agitația asta constructivă – nu pot sta nici acum. Ori magistratura mi se părea prea statică, prea liniștită”, crede CEO-ul Scandia Food Group.

În prezent, își canalizează această energie pentru a genera performanță. „Gestionez mai multe fabrici, avem un proiect imobiliar pe rol, urmez un doctorat – e o efervescență continuă în jurul meu”, spune Andrei Ursulescu.

Rigoarea și disciplina sunt două din valorile asimilate în perioada studiilor care îi definesc stilul de management și în prezent și pe care le consideră fundamentale. ”Ne ajută să vedem lucrurile clar, să luăm decizii rapide și informate. Într-un business de amploare, precizia și viteza în gândire sunt cruciale”, mai spune executivul.

Dacă ar putea vorbi cu Andrei Ursulescu de la 27 de ani, i-ar spune să aibă mai mult curaj. „Educația de economist te face prudent, calculat. Mă gândesc de zece ori înainte de a intra într-un proiect, spre deosebire de antreprenorii pur-sânge, care întâi au viziunea și văd finalul, iar ce se întâmplă pe lângă este mai puțin important”, afirmă Andrei Ursulescu.

Totuși, această prudență echilibrată s-a dovedit un avantaj pe termen lung. „Am un apetit moderat pentru risc. Nu sunt un om al exceselor, îmi place predictibilitatea – doar așa poți construi sustenabil. Oricât de atractivă ar fi o oportunitate, dacă nu se aliniază cu viziunea pe termen lung, nu o urmez”, punctează executivul.

Iar rezultatele confirmă această abordare: de peste 15 ani, Scandia Food Group a înregistrat creșteri constante, an de an. „Să reușești să bați ciclicitatea economică e o satisfacție mare”, completează Andrei Ursulescu.

Pentru el succesul nu vine din gesturi grandioase, ci din normalitate. „Contează să avem etică, respect și responsabilitate. La muncă petrecem mai mult timp decât acasă, deci trebuie să construim un mediu sănătos. Când greșim, recunoaștem. Când cineva e mai bun, învățăm de la el. Orgoliile nu-și au locul într-o echipă performantă”, mai spune Andrei Ursulescu.

cris tim pregateste listarea la Bursa de Valori Bucuresti dupa 30 de ani de existenta pe piata locala
Cris-Tim Family Holding a atras peste 454 de milioane lei prin derularea ofertei publice inițiale
Cris-Tim Family Holding, liderul piețelor de mezeluri și de ready-meals din România, a finalizat cu succes oferta publică inițială derulată...
Producătorul Huggies preia Kenvue, într-o tranzacție de peste 48 de miliarde de dolari. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Producătorul Huggies preia Kenvue, într-o tranzacție de peste 48 de miliarde de dolari
Kimberly-Clark, producătorul brandului Huggies, anunță încheierea unui acord prin care achiziționează compania Kenvue, deținătoarea o.b. și...
Carrefour și NielsenIQ lansează Barometrul Gustului de sezon: Ce mănâncă românii toamna. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Carrefour și NielsenIQ lansează Barometrul Gustului de sezon: Ce mănâncă românii toamna
Românii consumă de trei ori mai mulți struguri toamna decât în restul anului, consumul de fasole atinge cel mai înalt nivel al anului, iar...
esomar 2025 1200x750 1
Esomar Connect 2025. Călătorind prin Necunoscut: Cercetarea de Piață în fața Incertitudinii
În data de 6 noiembrie 2025, la Hotel Sheraton București, sala Platinum, va avea loc cea de-a XI-a ediție a conferinței Esomar Connect, cel mai...