Alexandrion demarează producția de single malt cu o investiție de 20 de mil. euro
Alexandrion Grup, unul dintre cei mai importanți producători locali de băuturi spirtoase, a demarat producția de whisky single malt în fabrica de la Pleașa (jud. Prahova), punând astfel România pe harta producătorilor de single malt.
”Avem în plan să punem la învechit 10.000 de butoaie, ceea ce este echivalentul a aproximativ 2,5 milioane de litri. Și această categorie presupune costuri importante pentru că materia primă este scumpă, utilajele sunt scumpe și partea de stocare este foarte importantă. Astfel, am făcut un plan pe cinci ani și estimez că investițiile vor depăși 20 de milioane de euro”, a declarat Nawaf Salameh, președintele Alexandrion Grup.
În plus, pe lângă începerea producției de single malt, Alexandrion Grup are proiecte ambițioase în afara țării, care implică construirea unei fabrici în Statele Unite ale Americii și asocierea cu unul dintre cei mai importanți jucători din Brazilia.
”În curând vom începe o colaborare cu unul dintre cei mai mari producători de băuturi spirtoase din Brazilia pentru distribuția produselor noastre. În același timp demarăm un proiect în Statele Unite ale Americii. Este vorba despre deschiderea unui distilerii unde vom produce băuturi specifice SUA, nu va fi vorba doar despre exporturi. De asemenea, ne dorim să aducem în România cât mai multe produse premium”, a precizat Nawaf Salameh.
În acest moment, exporturile reprezintă circa 10% din totalul cifrei de afaceri, în timp ce importurile generează 10% din venituri. ”Vrem să fim prezenți la nivel global cu produsele Alexandrion și proiectele pe care le avem în desfășurare (fabrica din SUA și distribuția din Brazilia n.r.) ne vor ajuta să facem acest lucru. America, Brazilia și România vor fi centrele de producție și vor furniza produse în toată lumea pentru că ținta noastră este de a investi într-o distilerie și în Brazilia ”, a mai completat managerul.
Înființat în 1994, Alexandrion a creat unele dintre cele mai puternice branduri românești recunoscute atât pe plan local, cât și internațional. Compania deține în portofoliul său branduri precum Alexandrion, Brâncoveanu, Saber, dar și produse importate precum vodca Beluga. Producătorul a încheiat anul 2016 cu afaceri nete de 149 de milioane de lei, în creștere cu 25% față de anul precedent și și-a dublat profitul, până la 19 milioane de lei.