Afacerile Heineken, în scădere după doi ani de creșteri
Heineken România, al doilea jucător pe piața locală a berii în funcție de vânzări, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri netă de 1,16 miliarde de lei, în scădere cu aproximativ 4% față de anul precedent când a raportat venituri de 1,21 miliarde de lei, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul Finanțelor.
Și la nivel de profitabilitate Heineken a avut o performanță negativă, raportând un profit de 129,75 de milioane de lei, în scădere cu 20% față de rezultatul înregistrat în 2016.
Citește și:
- Consumul de bere, la cel mai mare nivel din ultimii cinci ani;
- Brandul Heineken a avut vânzări în volum mai mari cu peste 10% în România;
Aceasta este prima scădere raportată de Heineken după doi ani de creșteri consecutive și vine în contextul în care piața berii din România a înregistrat anul trecut o creștere moderată, de 2%, ajungând la un volum de 16,11 milioane de hectolitri. În ceea ce privește consumul pe cap de locuitor, anul trecut, acesta a atins pragul de 82 de litri, cel mai mare nivel din ultimii cinci ani.
Heineken este al doilea mare jucător pe piața berii din România în funcție de vânzări, după Ursus Breweries și deține în portofoliu branduri precum Heineken, Ciuc, Bucegi sau Silva. Anul trecut, brandul Heineken și-a majorat volumele cu peste 10%, potrivit datelor publicate de companie, România numărând-se printre cele cinci piețe în care compania a raportat un avans double digit pentru berea Heineken.





