Afacerile Bergenbier, creștere de 14% în 2023  

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 907 milioane de lei, în creștere cu aproape 14% față de anul anterior. Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A

„Pentru noi, anul 2023 reprezintă încă o validare că strategia companiei, revizuită și amplificată începând cu anul 2020, funcționează într-un mod sustenabil. Am experimentat trei ani consecutivi de creștere solidă a cifrei de afaceri, în medie cu peste 10% an de an. Suntem încrezători că am făcut un pas semnificativ în consolidarea poziției în piața berii din România. În ciuda factorilor externi, am continuat să investim în multiple linii din business, acest model ajutându-ne să întărim relațiile comerciale cu partenerii și să întâmpinăm nevoile diverse ale consumatorilor. Printre realizările anului 2023 găsim parteneriatul solid dintre Bergenbier și Echipa Națională de Fotbal a României, diversificarea portofoliului de branduri, dar și progresul în reducerea emisiilor de carbon din procesele tehnologice ale Fabricii din Ploiești. Nu am putea realiza toate aceste lucruri fără oameni, colegii și partenerii noștri”, a explicat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.

În 2023, producătorul de bere a menținut echilibrul dintre mediul macroeconomic dificil, nevoile consumatorilor și cele ale clienților, fără a face compromis de la calitate. În plus, compania a continuat să investească în sustenabilitate, alocând fonduri importante strategiilor concrete pentru reducerea amprentei de carbon a berilor produse în fabrica din Ploiești.

„Așa cum era de așteptat și în 2023 am navigat în ape tulburi, cu multiple provocări externe, cum ar fi o inflație ce s-a menținut ridicată, cu impact direct asupra puterii de cumpărare a consumatorilor, precum și noi creșteri ale accizei. Acest mediu ne-a împins să ne reinventăm în permanență, să gestionăm eficient costurile de producție și administrative, să găsim soluții rapide și astfel ne-am îndeplinit obiectivele financiare, începând cu depășirea pragului de 900 milioane de lei pentru cifra de afaceri. De asemenea, am plătit către statul român taxe și impozite aferente anului 2023 în valoare de 247 de milioane de lei, în creștere cu aproximativ 12% față de anul anterior. Nu știm cum se va închide 2024 și prin ce noi încercări va trebui să trecem, dar cu siguranță capacitatea de transformare, reziliența și spiritul de echipă ne vor ghida către atingerea țintelor financiare și în acest an”, a adăugat Alexandru Nomicos, Director Financiar al companiei.

Conform datelor publicate de Asociația Berarii României, piața berii a scăzut cu 5% în anul 2023, raportat la anul anterior, ajungând la un volum de 15 milioane de hectolitri.

„Pentru Bergenbier S.A., planurile din 2024 sunt ambițioase, în linie cu obiectivul nostru de a ne crește amprenta în segmentele cheie: core și premium. Am avut deja una dintre cele mai mari lansări prin brandul Caraiman, un brand ce aduce consumatorilor ceva inedit prin gustul echilibrat. Mai mult decât atât, le oferim colegilor noștri condiții optime, suport constant în dezvoltarea personală și profesională”, a completat Mihai Voicu.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Caraiman, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 în portofoliu și variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.

 

 Victor Teioșanu se alătură echipei Bergenbier S.A. ca Director de Marketing
Victor Teioșanu se alătură echipei Bergenbier S.A. ca Director de Marketing
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, are un nou membru în echipa de leadership. Victor Teioșanu se alătură în calitate de Director...
Compania Bergenbier are un nou Director Legal & Corporate Affairs
Compania Bergenbier are un nou Director Legal & Corporate Affairs
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, are un nou membru în echipa de leadership, prin Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs...
Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră...
Bergenbier își consolidează portofoliul în segmentul premium cu două beri fără alcool
Bergenbier își consolidează portofoliul în segmentul premium cu două beri fără alcool
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, lansează două produse cu 0.0% alcool în segmentul premium. Staropramen 0.0 și Stella Artois 0.0...