Coca-Cola HBC România, investiții de 21 mil. euro în sustenabilitate în 2021
Coca-Cola HBC România a alocat un buget de 21 de milioane de euro pentru proiecte de sustenabilitate, potrivit celui mai recent raport. 19 milioane de euro au fost alocați în inaugurarea unei noi linii ASEPTIC în fabrica din Ploiești, dedicată îmbutelierii Fuzetea, iar în luna aprilie a anului trecut a fost lansată tehnologia Keel Clip care reduce cu aproximativ 200 tone/an cantitatea de plastic din folii. Investiția pentru proiectul din urmă a fost implementată în fabrica din Timișoara.
În 2021, Grupul Coca-Cola HBC și-a asumat angajamentul NetZeroby40, care presupune reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. În România, inițiativele implementate pentru a îndeplini această țintă includ utilizarea în proporție de 100% de energie electrică din surse regenerabile și curate, creșterea gradului de utilizarea a PETului reciclat (rPET) în producția de noi ambalaje, dar și înlocuirea echipamentelor frigorifice cu variante mai eficiente energetic. Ca urmare, 42% din echipamentele frigorifice ale companiei, aflate în locațiile clienților, consumă în prezent cu 50% mai puțină energie decât în trecut.
În ceea ce privește gestionarea sustenabilă a ambalajelor, viziunea companiei, O lume fără deșeuri, presupune inițiative care vizează întreg ciclul de viață al unui ambalaj, de la design, la colectare și reciclare. Principalele angajamente presupun recuperarea și reciclarea unei cantități de ambalaje egale cu cea pe care compania o pune pe piață, până în 2030, creșterea utilizării PET-ului reciclat în ambalaje la 35% până în 2025 și 50% până în 2030 și 100% ambalaje reciclabile, până în 2025.
Coca-Cola HBC România, 83.000 de clienți
Modelul de business al companiei Coca-Cola HBC România urmărește să creeze valoare în economia locală, printr-o prezență puternică pe piață, parteneriate locale și investiții.
- Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.
- Întregul portofoliu de băuturi răcoritoare vine în ambalaje 100% reciclabile.
- Coca-Cola HBC folosește rPET (PET reciclat) pentru 20% din totalul portofoliului îmbuteliat în PET.
- Coca-Cola HBC România are 83.000 de clienți și un portofoliu divers de băuturi, care acoperă toate nevoile de consum.
- Activitatea companiei susține businessurile autohtone, 85% dintre furnizori fiind companii locale.
- O echipă de 1.455 angajați direcți, în cele 3 fabrici, în echipele de vânzări și în sediul central.
”Suntem prima companie din industria FMCG care a realizat un raport de sustenabilitate. Raportăm transparent și la standarde internaționale, urmărind ca rezultatele noastre de sustenabilitate să poarte amprenta unei schimbări în bine. Sustenabilitatea și raportarea performanțelor non-financiare presupun să fim exigenți cu noi, să ne întrebăm în permanență ce putem face mai mult și mai bine, să acționăm curajos. Evaluarea ne ajută să ne îmbunătățim performanțele și să calibrăm eforturile. Investim și inovăm constant pentru a atinge ținte ambițioase și ne implicăm întreaga echipă în această călătorie. Fiecare progres anual, fie că vorbim despre consumul de resurse, de proiecte pentru comunitate, are în spate investiții și angrenează o echipă dedicată, iar angajamentul nostru este ferm: nu ne oprim aici”, a scris Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții săi, compania deservește 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente.