Carrefour România, locul trei în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri a grupului în Europa
Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru al treilea trimestru al anului, cu vânzări în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut și 31% creștere pentru e-commerce. Valorile pieței locale în termeni comparabili plasează Carrefour România pe poziția a treia în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri în Europa. Concret, în România creșterea fost de 4,5% like-for-like, retailerul înregistrând o dinamică solidă, cu o creștere a traficului în magazine.
În trimestrul al treilea din acest an, Carrefour România și-a menținut o traiectorie stabilă, bazându-se pe forța modelului său comercial, pentru a crește satisfacția clienților. Astfel, compania a accelerat inițiativele de susținere a puterii de cumpărare a clienților, în special prin campanii precum Bonul de Weekend, Bonul de Cartier și Top 100 Produse HIT, precum și prin valuri repetate de reduceri specifice de prețuri.
„Intensificarea traficului în cele peste 410 magazine multiformat din țară ne dă încredere că suntem bine poziționați în regiune, pentru o creștere accelerată. Portofoliul de mărci private joacă, de asemenea, un rol cheie, așa cum s-a dovedit și în rezultatele din T3 la nivel de Grup, ajungând la 35% din vânzările de alimente, astfel că acesta este un alt domeniu prioritar de investiții. Ne continuăm misiunea de a câștiga locul de top pentru ceea ce contează cu adevărat pentru clienții noștri: calitate fără compromisuri, produse locale și proaspete și o experiență optimă la cumpărături”, a explicat Régis Moratin, CFO Carrefour România.
Carrefour România își continuă planurile de extindere, încheind trimestrul al treilea cu 412 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo și Glovo.
Rezultate la nivel de Grup
„Într-un context de presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienților noștri, Grupul nostru a confirmat soliditatea dinamicii sale comerciale și atractivitatea modelului său, grație angajamentului neîncetat al echipelor sale. În al treilea trimestru, am continuat implementarea planului Carrefour 2026, în special prin implementarea metodei Maxi în magazinele noastre europene, prin operaționalizarea completă a Eureca, platforma noastră de achiziții europene, și prin continuarea transformării noastre digitale, cu o creștere robustă în e-commerce și o utilizare tot mai mare a soluțiilor tech & data. În acest context, Carrefour se îndreaptă cu încredere spre finalul anului și își confirmă obiectivele pentru întregul an 2023”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.
Retailerul a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor în Franța (+4,3% LFL) și în Europa (+4,1% LFL) în cel de-al treilea trimestru. Perioada a fost marcată de o continuare a tendințelor observate în ultimele luni, cu o activitate și un comportament al clienților în linie cu cele din trimestrul precedent.
Citește și Strategia Romaqua la intersecția a trei crize și amenințări fiscale
În Franța și Europa, evoluția vânzărilor în T3 (c. +4% LFL) față de T2 (c.+7% LFL) a reflectat încetinirea generală a inflației alimentelor cu aproximativ trei puncte, în raport cu accelerarea puternică a inflației în 2022. Prețurile de consum au rămas stabile la nivel global, lună de lună, începând din vară, în Europa. Pe fondul unei presiuni continue asupra puterii de cumpărare (inflația cumulată pe parcursul a doi ani de aproximativ +20% în Europa de Vest și +30% în Europa de Est), comportamentul consumatorilor a rămas neschimbat, cu o continuă scădere a tranzacțiilor, iar volumele de produse alimentare și nealimentare au continuat să se contracte în trimestrul al treilea, într-un ritm apropiat de cel din trimestrul anterior.
Produsele marcă proprie Carrefour continuă să atragă o bază de clienți din ce în ce mai mare: peste 35% din vânzările de alimente pe parcursul trimestrului, în creștere cu +3 puncte față de anul trecut. Această creștere rapidă susține ambiția Grupului de a ajunge la 40% din vânzările de produse alimentare provenite din mărci private până în 2026.
Grupul continuă să își execute planul strategic într-un ritm pozitiv:
- Implementarea metodei Maxi continuă în hipermarketurile și supermarketurile europene, cu rezultate preliminare încurajatoare.
- Mutualizarea europeană a funcțiilor centrale avansează rapid:
- În domeniul achizițiilor, cu platforma Eureca, cu sediul la Madrid: cei patru furnizori anunțați pentru 2023 sunt pe deplin operaționali; o nouă tranșă de aproximativ 15 furnizori suplimentari este în curs de implementare pentru 2024
- În zona sediilor centrale, cu optimizarea funcțiilor de suport, în special în Franța
- În domeniul digital, Carrefour a înregistrat progrese pe parcursul trimestrului, în special pentru Unlimitail (Retail Media JV cu Publicis), care finalizează implementarea organizării sale și care a inițiat discuții încurajatoare cu mai mulți retaileri non-alimentari din Europa
- Carrefour a continuat să își concretizeze angajamentele de CSR, în special în ceea ce privește dizabilitățile, o cauză majoră a planului strategic Carrefour 2026
- Grupul își menține disciplina puternică în materie de costuri, cu noi inițiative în trimestrul al treilea, și își confirmă obiectivul de a realiza economii de 1 miliard de euro în 2023
- Achiziția activităților Cora în România a primit aprobarea din partea Consiliului Concurenței. Preluarea va intra în vigoare în următoarele săptămâni.
Vânzările din trimestrul al treilea (inc. TVA) au crescut cu +9,0% pe o bază comparabilă. Acestea au ajuns la 23,629 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +6,9% la cursul de schimb constant. Această creștere include un efect negativ al petrolului de -1,5%. După luarea în considerare a unui efect de schimb valutar negativ de -6,4%, legat în principal de deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +0,5%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de +16 milioane de euro.
În perioada iunie - septembrie, Grupul a continuat să implementeze principalii piloni de CSR din planul strategic Carrefour 2026. În ceea ce privește climatul, Carrefour a lansat în septembrie 2023 o coaliție internațională care vizează accelerarea vânzărilor de alternative pe bază de plante, împreună cu șapte parteneri industriali (Danone, Unilever, Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé, Savencia). Această coaliție va accelera și se va uni în jurul obiectivului de 500 de milioane de euro în vânzări de produse proteice pe bază de plante în Europa până în 2026, cu un obiectiv global de 3 miliarde de euro pentru toți cei opt parteneri.