Carrefour: Cum arată profilul utilizatorului responsabil Act for Good
Un an de la lansarea programului Act for Good în aplicația Carrefour marchează un prag de 1 milion de utilizatori activi și 6 milioane de vizite lunare. Mai mult, o analiză a produselor achiziționate prin Act for Good dezvăluie faptul că utilizatorii programului au apetit pentru produse sănătoase, precum fructe și legume proaspete bio, ouă bio, dar și carne proaspătă sau produse marca proprie Drag de România.
Vinul românesc nu a lipsit din coșul de cumpărături al consumatorului responsabil în 2021, potrivit datelor Carrefour, iar utilizatorii au cumpărat peste 582.000 de sticle de vin românesc. Dintre acestea, peste 35.000 fac parte din programul Deschidem Vinul Românesc, prin care Carrefour România susține cramele mici și mijlocii, promovându-le vinurile la raft, și colaborează și cu crame mari, reputate, care dezvoltă vinuri premium și vinuri exclusiv pentru rețeaua Carrefour.
Totodată, utilizatorii au fost atrași de sortimentația bio și s-au delectat cu aproape 300 de tone de fructe și legume bio - adică 15 kg de fructe și legume bio pe cap de locuitor - 145.000 cofraje cu ouă bio, 913.000 de iaurturi bio, 5 tone de carne bio, la care s-au adăugat alte 5.700 de tone de carne proaspătă de măcelărie și 600 de tone de pește.
Și marca proprie Carrefour, Drag de România, unde 100% dintre producători sunt ferme și businessuri românești, s-a bucurat de succes, utilizatorii cumpărând în total aproape 1.500 de produse într-un an - de la produse lactate și mezeluri la ingrediente precum făina. De altfel, făina este a treia în topul categoriilor de produse Drag de România cumpărate prin Act for Good, o parte din aceasta fiind făină integrală, după mezeluri și snacking sărat. Românii au cumpărat aproape 140 de tone de făină Drag de România.
„Rezultatele ne arată că Act for Good s-a dovedit un concept câștigător - la intersecția dintre un program de fidelizare, o platformă de implicare în comunitate și un mod de a-ți face cumpărăturile modern și extrem de fluid. Este un hub digital unic pe piața din România, o inovație care răspunde atât unor nevoi individuale din partea clienților, de a avea acces la beneficii extinse și de a-și optimiza bugetul, cât și unor nevoi la nivelul comunității - prin cauzele pe care clienții le pot susține direct din aplicație. Act for Good este un ecosistem complex, esențial pentru identitatea Carrefour, ce completează perfect universul nostru omnichannel”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer, Carrefour România.
Cele 6 milioane de vizite lunare în aplicație s-au tradus în oportunități de a face bine, în contextul în care programul transformă cumpărăturile la Carrefour într-o experienţă cu impact social. Astfel, utilizatorii au realizat peste 170.000 de donații către 52 de cauze și 18 ONG-uri partenere, direct din aplicație, însemnând o medie de 465 de donații pe zi. Acțiunile de CSR s-au desfășurat sub umbrela campaniei „Fapte Bune”, care are propria secțiune în cont. Topul cauzelor susținute de utilizatorii Act for Good este condus de agricultură, Carrefour România implementând campanii succesive pe parcursul anului trecut, prin care s-au colectat puncte, traduse ulterior în donații realizate de Carrefour, pentru a susține fermieri individuali cu utilaje și echipamente de care au avut nevoie. Topul este completat de educație și susținerea comunităților vulnerabile.
În același timp, câteva cauze au fost închise în timp record în program, demonstrând mobilizarea rapidă a utilizatorilor pentru cauzele sociale cu care au rezonat. Astfel, cu ocazia deschiderii hipermarketurilor Carrefour din Bârlad (30 noiembrie) și Ploiești Democrației (1 decembrie), utilizatorii au donat câte 60.000 de puncte în trei zile, respectiv două, care s-au tradus în donații de produse alimentare pentru comunitățile vulnerabile din cele două orașe, realizate de Carrefour România și coordonate de partenerul său de tradiție, Crucea Roșiei Română, prin programul dezvoltat de peste 11 ani în toate magazinele Carrefour Banca de Alimente.
Și campaniile de Crăciun prin HOSPICE Casa Speranței Brașov, MagicHome Iași, MagicHome Cluj și Asociația Ana și copiii au avut succes: toate s-au închis în 2-3 zile, după ce s-a colectat numărul necesar de puncte, 50.000, care au fost transformate în brazi de Crăciun pentru persoane vulnerabile și copii. Nu în ultimul rând, Carrefour România a donat „Cutii cu bucurii” - pachete ce conțin alimente - către Salvați Copiii România, care la rândul său, le-a distribuit copiilor din medii defavorizate. Perioada de vârf a donațiilor a fost octombrie - decembrie 2021, iar unii useri au donat către toate cele 52 de cauze incluse în program de-a lungul anului.
„Ne bucurăm că, împreună cu românii utilizatori ai aplicației noastre, am reușit să facem bine cu fiecare cumpărătură. Am lansat Act for Good în urmă cu un an dorindu-ne să creăm o experiență rotundă de cumpărături, care deschide cu primul scan de produs și cod AFG o reducere utilă, continuă cu o faptă bună și se poate închide cu o experiență inedită. Așa cum a spus și Narcis, programul este cât se poate de digital, dezvoltat pentru clientul din prezent și din viitor, dar mai ales este gândit ca element care potențează modelul nostru omnichannel, prin facilitățile sale extinse - clienții putând folosi aplicația atât la cumpărăturile online, prin Carrefour.ro și Bringo, cât și la cumpărăturile din magazinele fizice. Pentru anul acesta gândim noi și noi funcții”, a adăugat Bogdan Lupu, Head of Loyalty & Mobile, Carrefour România.
În Act for Good, utilizatorii sunt răsplătiți la toate cumpărăturile, atât în magazinele fizice Carrefour în cele trei formate (hypermarket, supermarket și magazin express), cât și online, prin Carrefour.ro și Bringo, colectând în contul lor câte un punct la fiecare 20 de lei cheltuiți. Punctele pot fi folosite ulterior pentru a accesa oferte speciale, dar și experiențe unice sau provocări, cât și pentru a face donații. Programul este integrat în aplicaţia Carrefour.