FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Auchan preia businessul Dia din Portugalia pentru 155 mil. euro

Auchan preia businessul Dia din Portugalia pentru 155 mil. euro

Retailerul spaniol Dia Group a anunțat că a ajuns la un acord cu Auchan Retail cu privire la vânzarea businessului din Portugalia. Valoarea tranzacției se ridică la 155 de milioane de euro.

Dia operează în Portugalia 489 de magazine, sub brandurile Minipreço și MaisPerto, trei platforme logistice și o varietate de contracte, licențe, drepturi și concesiuni pentru operarea în această piață.

”Am intrat într-o fază de consolidare a creșterii și scopul nostru este ca Dia să se concentreze asupra țărilor în care are potențial de creștere. Pentru aceasta, este necesar să facem față scenariului actual și să simplificăm portofoliul”, a comentat Martín Tolcachir, CEO global al Dia Group.

Tolcachir a adăugat că decizia „nu a fost ușoară”, dar consideră că aceasta este mișcarea corectă, astfel încât grupul să se concentreze pe piețe în care are „capacitatea de a crește cu un singur banner, Dia”.


Citește și: Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună


Minipreço, pe care Dia a descris-o ca fiind o „afacere solidă” care „a funcționat bine într-un mediu complex”, va fi integrat în rețeaua de magazine Auchan Retail din Portugalia.  În urma acestei tranzacții, Auchan Portugalia va deveni un jucător cheie pe piața magazinelor de proximitate din Portugalia, cu prezența la nivel național a magazinelor Minipreço.

„Această nouă înțelegere cu Dia Group, în urma achiziției recente de magazine din Spania, demonstrează calitatea relației noastre cu acest retailer global. Strategia noastră este de a contribui la consolidarea piețelor pe care le considerăm strategice pentru noi. Portugalia este o astfel de piață. Această operațiune este strategică pentru Auchan Retail din Portugalia deoarece ne va permite să acoperim întreaga țară - vom avea cel mai mare număr de puncte de vânzare din sector - dar și să implementăm o ofertă pentru clienții noștri portughezi care să acopere toate formatele (de la hipermarketuri). la magazinele de proximitate îmbunătățite prin digital)”, a declarat Yves Claude, președinte și CEO al Auchan Retail.

„Această achiziție este o mișcare îndrăzneață a Auchan, care combină cei peste 50 de ani de experiență portugheză în hipermarketuri cu segmentul magazinelor de proximitate și modelul de franciză – unul dintre punctele forte ale Minipreço. Clienții se vor bucura de acces la o ofertă cuprinzătoare, locală și variată, care include toate canalele și serviciile, care evidențiază produse proaspete, sănătoase, la prețuri bune și tot ceea ce permite familiilor portugheze să trăiască o viață de zi cu zi mai bună”, a punctat și Pedro Cid, CEO al Auchan Retail Portugalia.

Dia a spus că speră că tranzacția va fi finalizată între sfârșitul lui 2023 și începutul lui 2024, fiind supusă sub acordul autorităților de concurență.

Auchan are în prezent 70 de magazine fizice în Portugalia, 12% din business provenind din formatele digitale. În prima jumătate a anului său financiar, Dia a raportat pierderi de 67 de milioane de euro, în timp ce vânzările nete au crescut cu 4%, până la 3,6 miliarde de euro. 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content