Acțiunile Bonas Import Export au intrat la tranzacționare pe piața AeRO

Bonas Import Export, producător clujean de lactate, a început tranzacționarea acțiunilor pe piața AeRO, segmentul de acțiuni al Sistemului Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București. Acțiunile companiei se vor tranzacționa sub simbolul bursier BONA. Acțiunile Bonas Import Export au intrat la tranzacționare pe piața AeRO

Listarea Bonas Import Export vine după derularea în luna aprilie a acestui an a unui plasament privat de vânzare a 40,76% din acțiunile companiei, respectiv 1.993.500 acțiuni, la un preț de 5 lei/acțiune. Oferta a fost suprasubscrisă în prima zi, compania reușind să strângă de la investitori aproximativ 10 milioane de lei. Plasamentul privat a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest.

„Pentru compania Bonas, listarea la Bursa de Valori București reprezintă un pas important de trecere a activității companiei la un nivel superior. Mulțumim investitorilor pentru încrederea acordata prin investirea în acțiunile Bonas în cadrul plasamentului privat derulat și așteptam să se alăture cât mai mulți investitori planurilor noastre de dezvoltare a companiei”, a afirmat Vasile Naș, Președintele Consiliului de Administrație al Bonas Import Export.

„În urma cu mai bine de doi ani, la Cluj-Napoca, Bursa de Valori București și Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat demarau proiectul «Investește pentru viitor!», iar fondatorii Bonas erau prezenți la acel prim workshop. Faptul că astăzi vedem conducerea companiei sunând clopoțelul bursei este o dovada a faptului că piață de capital este din ce în ce mai mult văzută de antreprenori drept o sursa esențială pentru finanțare”, adaugă Radu Hangă, Președintele Bursei de Valori București.

Compania intenționează să folosească mecanismele de finanțare disponibile pe piață de capital, precum majorările de capital, emiterea de obligațiuni corporative, inclusiv convertibile în acțiuni, în funcție de necesarul de finanțare al companiei. Mai mult, conducerea Bonas urmează să anunțe săptămână viitoare prima majorare de capital, potrivit lui Pop Daniel, administrator Interdealer Capital Invest. 

Povestea Bonas este legată de începutul anilor `90, când frații Vasile și Emil Naș, alături de cumnatul lor Petru Brad, au gândit și pus temelia unei mici firme de produse lactate. Firma a început prin a colecta laptele proaspăt de la fermierii cu tradiție din Ardeal. Scopul firmei a fost, încă de la început, folosirea ca unică materie primă pentru produsele Bonas a laptelui proaspăt, atent selecționat, exclusiv de la și pentru ardeleni. Ca atelier de prelucrare a laptelui, firma procesa 200-400 de litri de lapte pe zi și oferea spre vânzare un prim derivat din laptele de vacă, telemeaua. După ce au achiziționat prima linie de pasteurizare, în portofoliu a intrat și laptele de consum. Compania a accesat și fonduri SAPARD, pe care le-a folosit pentru a dezvolta și retehnologiza linia de producție.

Astăzi, capacitatea de producție a urcat la 15.000 de litri de lapte, lapte pe care îl colectează, prelucrează, ambalează și distribuie în regie proprie. Produsele lactate Bonas sunt fabricate în localitatea Dezmir, comuna Apahida, județul Cluj, într-o fabrică cu o  suprafață de peste 1.000 de metri pătrați, și sunt comercializate preponderent în cele 18 magazine proprii din județul Cluj (65% din vânzări), rețele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vânzări sunt generate de diverși distribuitori, HoReCa sau instituții publice (spitale, grădinițe, școli).

În urmă cu o săptămână, Bonas a lansat și o linie de producție de înghețată din lapte proaspăt, intenționând să învestească anul viitor într-o fabrica de înghețată. 

În 2020, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 12,7 milioane de lei și un profit de 452 de mii de lei față de 1,1 milioane lei în 2019, în contextul în care, ca urmare a pandemiei de COVID-19, au fost sistate unele livrări către societăți din sectorul HoReCa și instituții publice precum grădinițe, școli, spitale.

Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creștere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane lei, iar trendul ascendent este preconizat să continue, astfel că în 2023, veniturile totale ar urma să ajungă la aproape 55 milioane lei. Profitul net este estimat pentru acest an să urce la aproape 2,2 milioane lei, iar până în 2023, să ajungă la 4,6 milioane lei.

Strategia companiei presupune extinderea rețelei de magazine proprii în județul Cluj, județele limitrofe, dar și în București, în paralel cu creșterea cantității zilnice de lapte procesat în fabrica existentă. Planurile companiei prevăd dezvoltarea unei noi fabrici, dar și lansarea unui sistem de franciză, în principal pentru magazinele din localitățile aflate la o distanță mare de fabrică. În prezent, Bonas Import Export are 83 de angajați.

O luptă pentru readucerea volumelor pe trend pozitiv în piața laptelui
O luptă pentru readucerea volumelor pe trend pozitiv în piața laptelui
2023 a venit cu o premieră în industria lactatelor, categoria lapte fiind beneficiarul principal. În luna mai a fost parafat acordul voluntar...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Bonas investește în dezvoltarea producției și în extinderea rețelei de magazine
Bonas investește în dezvoltarea producției și în extinderea rețelei de magazine
Producătorul clujean de lactate Bonas extinde aria de acoperire și a finalizat investiția într-o linie de îngheţată prin care își dorește...
Lăptăria cu Caimac, debut pe piața AeRO a BVB
Lăptăria cu Caimac, debut pe piața AeRO a BVB
Agroserv Măriuța, compania care deține brandul de produse lactate Lăptăria cu Caimac, a debutat vineri, 21 mai, pe piața AeRO a Bursei de...