Lactalis și Albalact lansează iaurtul tradițional islandez pe piața din România
Lactalis și Albalact au lansat în România iaurtul islandez skyr, iaurtul tradițional al Islandei, sub brand-ul Siggi’s.
Siggi’s, primul brand de iaurt skyr, a fost lansat inițial în Statele Unite, apoi în Europa, unde este disponibil inclusiv pe piața din România. Gama cuprinde iaurt natur skyr 2.2% grăsime, skyr cu vanilie 2% grăsime, cu căpșuni 2.3% grăsime și iaurt skyr cu coacăze 2.3% grăsime. În privința ambalajului, noul produs este disponibil în versiunea de 140 de grame.
Grupul Lactalis a preluat brandul Siggi’s anul trecut, iar gama lansată acum în România vine în contextul în care subcategoria de iaurt spoonable este în creștere în volum și valoare, iar produsele mai sofisticate, cu beneficii specifice, se află pe o pantă ascendentă. Produsele „etnice”, cum sunt iaurtul grecesc, kefirul, ayranul, iaurtul skyr, se adaptează la trendurile pieței și rețetele lor se aliniază cerințelor consumatorilor interesați de produse premium, cu eticheta „curată”.
Skyr este un iaurt filtrat, făcut din laptele degresat după ce smântâna a fost îndepărtată, cu un conținut redus de zahăr și grăsimi. Rețeta sa nu conține coloranți, arome artificiale, conservanți sau îndulcitori artificiali. Iaurturile cu fructe sunt îndulcite cu fructe, nectar de agave sau zahăr din trestie. Un pahar de skyr Siggi’s necesită de patru ori mai mult lapte decât un pahar de iaurt standard.
Povestea brand-ului Siggi’s a început în 2005, când islandezul Siggi Hilmarsson, aflat la studii în SUA, ducea dorul iaurtului din copilărie - iaurt skyr consistent, cremos, cu conținut ridicat de proteine. Folosind rețeta trimisă de mama sa, Siggi începe să prepare iaurt skyr în mica lui bucătărie din New York, iar ulterior s-a extins și a lansat o întreagă gamă sub brand-ul Siggi’s.