Soluțiile inovatoare de omnichannel ale Exorigo-Upos transformă piața de retail din România

Exorigo-Upos, companie poloneză de tehnologie specializată în soluții inovatoare pentru sectorul retail, este prezentă în România încă din 2015. De-a lungul timpului, compania a oferit suport clienților din portofoliul său să implementeze cu succes tehnologii moderne. Recent, compania și-a anunțat planurile de extindere pe piața din România. Cum arată acestea? Marek Nowakowski Director General Exorigo Upos Romania

Exorigo-Upos și-a propus să promoveze soluțiile omnichannel care contribuie la o experiență de cumpărături unificată. Acestea au la bază conectarea diferitelor canale de vânzare, cum ar fi platformele integrate de e-commerce, aplicațiile mobile și tehnologiile in-store. Astfel, clienții rămân implicați, și în același timp, retailerii beneficiază de creșterea veniturilor și îmbunătățirea eficienței operaționale.

Pe măsură ce tot mai mulți retaileri înțeleg avantajele soluțiilor omnichannel, compania se așteaptă la o creștere semnificativă a acestui sector. Pe lângă deschiderea retailerilor în fața noilor tehnologii, un rol important îl joacă legislația locală, standardele industriei și nivelul de digitalizare. Acestea influențează preferințele consumatorilor și implementarea soluțiilor. De exemplu, în funcție de regiune, consumatorii preferă să cumpere mai mult de pe laptop, din aplicația mobilă sau de pe desktop. Totuși, este esențial ca aceștia să aibă o experiență unitară pe toate canalele.

„Datorită experienței și cunoștințelor acumulate despre piața din România pe care le-am dobândit în ultimii 9 ani reușim să creăm soluții personalizate care să răspundă nevoilor și provocărilor specifice retailerilor români. Un exemplu în acest sens este soluția noastră pentru Cora, care include un sistem POS special conceput și o platformă dedicată atragerii clienților, adaptată legislației locale și preferințelor consumatorilor”, a declarat Marek Nowakowski, Director General Exorigo-Upos România.

Compania a implementat cu succes o serie de proiecte majore pentru piața locală, precum rebranding-ul lanțului de magazine Cora, care include 10 hipermarketuri și 9 mini-marketuri, sau sprijinirea unui brand care oferă produse din piele în deschiderea primului magazin din România. De asemenea, Exorigo-Upos s-a ocupat de noul sistem de urmărire și preluare a comenzilor unui popular lanț de fast-food american cu ajutorul unor ecrane cu tehnologie de ultimă generație. Un alt proiect important a fost cel implementat pentru magazinele de frumusețe și wellness operate de Alshaya Polonia pentru care compania a furnizat toate echipamentele IT, inclusiv software, și a realizat instalări complexe de echipamente și software de magazin.

Cum răspunde compania provocărilor din piață

Într-o perioadă marcată de inflație și costuri în creștere, companiile se confruntă cu multe provocări. De aceea Exorigo-Upos se concentrează pe eficiența energetică și oferă soluții pentru monitorizarea consumului de energie în magazine și centre comerciale. În acest fel, pot fi identificate oportunități de optimizare pentru iluminat sau utilizarea aerului condiționat.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

În ultimii ani, fenomenul webrooming-ului, în care clienții răsfoiesc oferta online înainte de a vizita un magazin fizic, a devenit din ce în ce mai des întâlnit. Exorigo-Upos oferă suport clienților săi prin crearea de oferte și recomandări de produse personalizate și campanii de marketing care atrag atât clienții online, cât și pe cei offline. Acest lucru este susținut de inteligență artificială și pe big data analytics pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor și pentru a optimiza procesele de vânzare.

Piața de retail din România, ca și restul Europei, se concentrează în prezent pe dezvoltarea comerțului electronic și pe utilizarea pe scară largă a soluțiilor de plată digitală. În același timp, există o nevoie tot mai mare de a personaliza experiența clienților și de a optimiza procesele.

„Datele arată că doar 5% din populația României face cumpărături online din alte țări ale Uniunii Europene. Credem că aceasta reprezintă o mare oportunitate de creștere bazată pe tehnologie. Plățile rapide și sigure, descrierile exacte ale produselor și sistemele avansate de management al informațiilor despre produs îi vor ajuta pe retaileri să-și atingă obiectivele de vânzări”, a declarat Marek Nowakowski, Director General Exorigo-Upos România.

Planurile de dezvoltare ale Exorigo-Upos pe piața românească

În 2023, Exorigo-Upos a generat venituri de aproximativ 187 milioane PLN (peste 43 milioane euro) cu operațiuni în Polonia și în străinătate. Compania a atras 20 de clienți noi din zona de retail datorită serviciilor sale specializate, care ajută în mod eficient brandurile să intre pe piețele străine.

Sectorul de retail din România este estimat că va crește cu 8% până în 2027, iar compania poloneză vizează să-și continue expansiunea puternică pe piața din România, concentrându-se pe tehnologii de ultimă generație și soluții omnichannel. Anul acesta, numărul de angajați din București ai Exorigo-Upos a crescut cu 20%, iar compania intenționează ca până la sfârșitul anului 2024, numărul de angajați să mai crească cu 50%. Principalele planuri ale companiei pentru următorii ani includ extinderea bazei de clienți, creșterea cotei de piață și extinderea ofertei de produse pentru a obține o creștere anuală de două cifre.

Exorigo-Upos a fost fondată în Polonia în 2012 prin fuziunea a două companii IT - Exorigo, specializată în software, și Upos, furnizor de hardware. Compania este un furnizor major de soluții pentru jucătorii din retail. Exorigo-Upos dispune de un depozit și 22 de birouri de service în Polonia, cu un total de 400 de angajați. În calitate de lider pe piața poloneză a serviciilor de terminale de plată, deține o cotă de piață de aproximativ 40%, deservind clienți precum Auchan, Empik și Netto.

În 2024, Exorigo-Upos a primit din nou titlul Forbes Diamond, acordat de Forbes Polonia companiilor cu cea mai mare rată de creștere de pe piața poloneză. Compania este, de asemenea, inclusă în lista anuală a celor mai mari companii IT din Polonia care operează în sectorul de retail, pe baza veniturilor și a numărului de angajați.

*Articol susținut de Exorigo-Upos.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Adrian Ariciu, METRO România: Transformarea înseamnă să adopți o cultură organizațională care încurajează inovația
Viitorul cash&carry este reprezentat de dezvoltarea multicanal, cu procese integrate și automatizate, consideră Adrian Ariciu, CEO METRO...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...