Cum vrea Penny Market să facă primul miliard de euro în România

Rețeaua de magazine cu discount Penny Market anunță intrarea într-o nouă fază de dezvoltare prin implementarea unui nou concept de retail și schimbarea strategiei de comunicare. În paralel, compania continuă investițiile în expansiune pentru a bifa circa 25 de unități noi pe an. Cum vrea Penny Market să facă primul miliard de euro în România

Anunțul vine la doar câteva luni de la închiderea magazinelor XXL Mega Discount, retailerul renunțând la acest brand pentru a integra o parte din aceste unități de dimensiuni mari în rețeaua Penny Market.

Schimbarea de strategie este una amplă, fiind urmărite mai multe direcții -după cum explică Daniel Gross, Director General al Rewe Romania (operatorul rețelei) pe Financiar, Expansiune, HR, IT, Juridic și Logistică: “Este un proiect mai larg de evoluție a conceptului Penny Market. Pe lânga proiectul de repoziționare a brandului, avem alți trei piloni strategici: layoutul magazinului și ambianța, sortimentația și resursele umane”.

Layoutul magazinului a fost îmbunătățit pentru a transpune in-store noua viziune a retailerului asupra magazinului viitorului. Noul concept de retail este denumit intern “Future Store Concept” și poate fi văzut deja în 90 din cele 200 de magazine deținute de rețeaua Penny Market în România.
În urmă cu aproximativ patru ani, compania anunța lansarea conceptului de retail Ambiente, gândit și implementat la nivelul întregii rețele Penny Market din Europa. Oficialii rețelei locale vorbesc deja la timpul trecut despre Ambiente. “Anul trecut am remodelat 50 de magazine, anul acesta vor fi încă 50 și vom finaliza în 2018 acest proiect”, a mai spus Daniel Gross.

Lansează primul radio live la cumpărături de pe piața locală

Pentru a crea o ambianță mai plăcută în magazine și pentru a mări timpul petrecut de clienții rețelei la cumpărături, compania a lansat primul radio live la cumpărături de pe piața locală, Penny FM. Postul de radio va emite doar în interiorul magazinelor rețelei, iar pe lângă muzică, clienții și angajații Penny Market vor putea asculta și emisiuni educative, de divertisment și știri, toate fiind transmise live de către echipa noului post.

“În medie, un client petrece 15-16 minute în magazinul Penny Market și sperăm să dublăm acest timp datorită introducerii Penny FM. Astfel,
pot fi înregistrate creșteri de până la 20% la valoarea coșului mediu de cumpărături în rețea - potrivit calculelor făcute la nivel de grup. Penny FM este implementat în toate țările în care activează rețeaua, cu excepția Ungariei unde urmează să fie lansat după România”, a explicat Oliver Eifler, Director General al Rewe România pe Vânzări. Acesta a mai menționat că furnizorii de bunuri de larg consum ai rețelei pot cumpăra spațiu publicitar la Penny FM.

La capitolul resurse umane, reprezentanții retailerului au menționat introducerea cardului pentru angajați, care le oferă acestora reduceri substanțiale la cumpărăturile realizate în rețea, continuarea investițiilor în traininguri și lansarea primului program de leadership pentru funcțiile de conducere din companie. În prezent, Penny Market are circa 3000 de angajați în România.

Pe ce mizează noul concept de comunicare

În același timp, Penny Market a anunțat noul concept de comunicare, “de România”, ce va fi susținut printr-o campanie de promovare în toate canalele media. „În contextul standardizării și globalizării extinse, noi facem alegerea de a ne concentra pe specificul local. Oriunde și oricând am mai făcut asta, am putut să vedem atât satisfacția consumatorului, cât și, ca efect imediat, evoluția pozitivă a indicatorilor de performanță a companiei”, a declarat Dennis Biernatzki, General Manager Rewe România pe Achiziții, Asigurarea Calității și Marketing.

În ultimii ani, aproape toți marii retaileri – atât cei internaționali, cât și cei români – au lansat campanii de comunicare ce subliniază impactul pozitiv al activității lor asupra industriei alimentare din România.
În cazul rețelei Penny Market, procentul actual al produselor fabricate local din totalul vânzărilor de alimente este de circa 60%, pe unele categorii, precum carnea proaspătă, acesta fiind chiar de 100% - potrivit datelor furnizate de companie.

Ținta de expansiune: dublarea rețelei actuale

Oficialii Rewe România au dezvăluit și planurile de expansiune ale rețelei: acestea prevăd dublarea numărului actual de magazine, până la un total de 400 de unități în 2025, în paralel cu extinderea infrastructurii logistice.
Anul acesta, de exemplu, va fi inaugurat un depozit nou la Bacău.
Această ofensivă ar putea duce vânzările companiei peste pragul de un miliard de euro, atins de curând de către competitorul său direct, Lidl România.

“Ținta privind cifra de afaceri este de 1,2 -1,3 miliarde de euro pentru anul 2025, dacă vom ajunge la un număr de 400 de magazine. În scenariul pozitiv, vom merge către o cotă de piață de 10% din comerțul alimentar modern”, a afirmat Daniel Gross. “Investim în jur de 80 mil. euro pe an și angajamentul față de România e foarte puternic”, a conchis managerul.

Cele mai recente raportări financiare ale Rewe România indică afaceri de circa 600 mil. euro pe anul 2015. Cifrele pe 2016 vor fi anunțate cel mai devreme în aprilie a.c., după cum au precizat oficialii rețelei.

Magazin PENNY Timisoara, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
PENNY România, o nouă deschidere în Timișoara
PENNY România își continuă expansiunea și anunță deschiderea magazinului cu numărul 403 în Timişoara, pe Bulevardul Cetății nr. 71-75....
PENNY Filipestii de Padure, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
PENNY România deschide un nou magazin în județul Prahova
PENNY România continuă expansiunea și anunță deschiderea magazinului cu numărul 384 în Filipeștii de Pădure, situat pe Str. Principală, FN,...
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
După ce în 2023 retailerul Penny a bifat un număr record în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua națională fiind extinsă cu...
Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România, cea mai bună creștere la nivel de grup pentru al nouălea an consecutiv
Penny România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, reprezentând un avans de 16% față de anul anterior....