Daniel Drăgușin, PepsiCo: Intenționăm să utilizăm mărcile globale pentru a genera un impact pozitiv la scară largă

PepsiCo a investit 320 de milioane de dolari în România în ultimii zece ani, toate investițiile având o componentă de sustenabilitate, fie că vorbim despre depozite automatizate, panouri fotovoltaice sau dezvoltarea unei flote cu 80% vehicule hibride. Iar din 2021, PepsiCo România a atins o rată de reciclare de 100% în fabrici, eliminând complet deșeurile care ajung la groapa de gunoi. Cum arată obiectivele Pep+ pentru 2030 am aflat de la Daniel Drăgușin, Supply Chain Director East Balkans PepsiCo. Daniel Drăgușin, Supply Chain Director East Balkans PepsiCo

Care sunt principalele decizii luate de PepsiCo în privința sustenabilității și cum s-au tradus acestea la nivel de reducere a costurilor de producție?
În ultimii ani compania noastră a luat mai multe decizii importante privind sustenabilitatea, integrate în programul global de transformare end-to-end - pep+ (PepsiCo Positive). Local, din 2021, PepsiCo România a atins o rată de reciclare de 100% în fabrici, eliminând complet deșeurile care ajung la groapa de gunoi. De asemenea, am optimizat compoziția preformelor rPET (PET reciclat) utilizate în producția sticlelor, reducând consumul de energie electrică cu până la 25% în procesul de suflare. În plus, 80% din flota noastră este acum compusă din vehicule hibride, iar recent am achiziționat primul autocamion electric. Am instalat peste 3.000 de panouri fotovoltaice în locațiile noastre, generând peste 1.300 MWh de energie electrică verde anual și reducând emisiile de gaze cu efect de seră cu aproximativ 500 de tone pe an. De asemenea, am investit în depozite automatizate la fabricile din Dragomirești și Popești-Leordeni, îmbunătățind eficiența logistică și reducând costurile de operare. La fabrica din Dragomirești, avem o linie de producție automatizată instalată în 2023 care produce până la 1 milion de sticle pe zi, utilizând cu 30% mai puțină energie decât liniile convenționale. Prin aceste inițiative, PepsiCo nu doar reduce impactul asupra mediului, dar realizează și economii semnificative în costurile de producție.

La ce sumă s-au ridicat investițiile în sustenabilitate pe plan local astfel încât să fie generată o reducere a costurilor de funcționare pe termen lung? Puteți detalia proiectele?
PepsiCo a investit 320 de milioane de dolari în România în ultimii zece ani, toate investițiile având o componentă de sustenabilitate. Printre acestea se numără 15 milioane de dolari în depozite automatizate, 2,1 milioane de dolari în panouri fotovoltaice pentru generarea de energie verde și dezvoltarea unei flote cu 80% vehicule hibride. Vorbim de 450 de mașini Toyota Corolla și Toyota Yaris, reprezentând un exemplu de eficiență în reducerea emisiilor de CO2. Totodată, am achiziționat și un autocamion electric, ceea ce reprezintă un pas important în direcția adoptării tehnologiilor avansate și a transportului durabil. În prezent, este un proiect pilot, dar este parte din promisiunea noastră de a evalua și de a investi în soluții de transport sustenabile.
Aceste măsuri au generat economii semnificative în costurile operaționale pe termen lung.
Anul trecut, am instalat în fabrica noastră de băuturi din Dragomirești, o linie de producție considerată cea mai automatizată din portofoliul PepsiCo din Europa, capabilă să producă aproximativ 1 milion de sticle pe zi și să consume cu 30% mai puțină energie decât liniile convenționale. În fabrica de snacks-uri din Popești-Leordeni, am adăugat trei linii de producție operaționale, transformând afacerea din România într-un centru de producție și distribuție de talie europeană. Astfel, am reușit să localizăm aproape în întregime portofoliul de produse pentru piața românească (Lay's, Star, Doritos) în proporție de peste 95%. Tot în această locație, la începutul lunii iulie, am inaugurat un depozit complet automatizat de ultimă generație, o investiție de 33,5 milioane de dolari.

Dintre proiectele implementate la nivel local în ultimii ani, care are deja rezultate cuantificabile importante?
Dintre proiectele pe care PepsiCo le-a implementat la nivel local în ultimii ani, instalarea panourilor fotovoltaice și automatizarea depozitelor au generat deja rezultate cuantificabile importante. Din investiția de 2,1 milioane de dolari în panouri fotovoltaice ne așteptăm la o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 500 de tone și la economii considerabile în costurile energetice. De asemenea, depozitul automatizat din Dragomirești a îmbunătățit eficiența operațională, reducând costurile de funcționare și optimizând lanțul de aprovizionare.

Puțini consumatori asociază reducerea zaharurilor din rețeta băuturilor cu reducerea impactului asupra mediului. Cum arată datele în cazul PepsiCo pe această speță? Cu cât a fost redusă amprenta de carbon datorită eliminării zaharurilor adăugate în rețetă?
În cadrul programului PepsiCo Positive (pep+), am implementat diferite inițiative de reformulare a produselor pentru a reduce conținutul de zaharuri adăugate. PepsiCo modifică în permanență portofoliul de produse alimentare și băuturi astfel încât să avem un impact pozitiv atât asupra planetei, cât și asupra oamenilor. De exemplu, accelerarea reducerii zaharurilor adăugate prin utilizarea unor obiective bazate pe știință în întregul portofoliu. Pepsi Zero Sugar este doar unul dintre produsele care avansează spre obiectivul global al PepsiCo ca, până în 2025, în întregul portofoliu de băuturi, cel puțin două treimi din volumele de vânzări din portofoliu să aibă 100 de calorii sau mai puțin din zaharuri adăugate, pe porție de 12 oz (aproximativ 340 de grame).

În privința emisiilor de gaze cu efect de seră, planurile PepsiCO vorbeau despre 2040 ca fiind anul cu zero emisii. Cât de aproape sunteți de acest deziderat?
În conformitate cu angajamentul nostru de a atinge emisii nete zero până în 2040, ne aflăm într-o continuă evoluție către acest obiectiv. Investițiile noastre în tehnologii sustenabile, precum camioanele electrice și panourile fotovoltaice, și eforturile noastre continue de reducere a consumului de energie și emisiilor de gaze cu efect de seră ne apropie tot mai mult de acest deziderat. Promisiunea noastră rămâne fermă, iar fiecare pas pe care îl facem în direcția sustenabilității contribuie la atingerea acestui obiectiv pe termen lung.

Cum arată obiectivele PepsiCo Positive pe termen mediu și lung?
Obiectivele Pep+ pentru 2030 includ agricultura pozitivă, lanțul valoric pozitiv și alegeri pozitive.
În ceea ce privește agricultura pozitivă, urmărim să răspândim practici regenerabile pentru a regenera solul pe toată amprenta agricolă a companiei, aproximativ șapte milioane de acri (2,8 milioane hectare). În cadrul lanțului valoric pozitiv, PepsiCo ne-am propus să reducem emisiile de gaze cu efect de seră la zero până în 2040, să utilizăm surse sustenabile și să îmbunătățim sustenabilitatea ambalajelor. În privința alegerilor pozitive, intenționăm să utilizăm mărcile globale pentru a genera un impact pozitiv la scară largă, să dezvoltăm un portofoliu de produse mai bune pentru planetă și oameni.

PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în energie verde
PepsiCo România investește peste 2 milioane de dolari în energie verde
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță finalizarea celui mai recent proiect de energie verde prin...
PepsiCo investește 13 mil. dolari în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești
PepsiCo investește 13 mil. dolari în fabrica de băuturi răcoritoare Dragomirești
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o investiție de 13 milioane de dolari în instalarea unei...
80% din flota PepsiCo România, formată din vehicule hibride
80% din flota PepsiCo România, formată din vehicule hibride
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță că 80% din flota sa a fost înlocuită cu vehicule hibride,...
PepsiCo dublează producția și transformă fabrica din Popești-Leordeni într-un hub de producție european
PepsiCo dublează producția și transformă fabrica din Popești-Leordeni într-un hub de producție european
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță dublarea capacității de producție a fabricii din...