Anca Pașca, SanoVita: În scenariul optimist lucrăm cu o creștere a cifrei de afaceri de 20% în acest an
SanoVita, unul dintre principalii producători locali de alimente pe bază de plante, și-a bugetat o creștere a cifrei de afaceri de 20% pentru acest an, concentrându-se pe comunicarea noilor produse lansate și pe investiții în eficientizarea procesului de producție, a spus pentru Progresiv Anca Pașca, CEO-ul companiei.
Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 88 de milioane de lei, în creștere cu 6% față de anul anterior. „A fost un an în care ne-am consolidat poziția pe segmentele noastre cheie – musli, rondele și superalimente –, unde avem o prezență solidă și îndelungată și o recunoaștere foarte bună din partea consumatorilor. Am lansat produse noi – o gamă nouă de granola, unde ne dorim să avem o poziție mai bună, pentru că este un segment cu o creștere foarte bună – și trei rețete noi de musli, o categorie pe care noi am reușit să o introducem pe piață. Anul trecut a însemnat și demararea rebrandingului, cu amendamente în identitatea vizuală, ambalaje și etichete, și o reconfirmare a misiunii și viziunii SanoVita – de a face activ parte din viața mai sănătoasă a consumatorilor. De asemenea, anul trecut am și implementat o serie de investiții importante, în principal direcționate către producție”, a punctat Anca Pașca.
Pentru acest an compania estimează un avans de 20% pentru cifra de afaceri, un scenariu pesimist fiind o evoluție sub acest prag. „Va fi dificil în 2025 să facem predicții în așteptarea mai multor pachete guvernamentale privind impozitarea populației și a companiilor, reducerea investițiilor și altele. E de așteptat ca aceste măsuri să fie anunțate și implementate treptat, astfel încât impactul în consum e greu de anticipat acum”, a explicat executivul SanoVita.
În 2025 compania aniversează 30 de ani de la lansarea pe piața din România și își propune să se concentreze mai mult pe comunicare și pe lansarea de produse noi în categoria rondele. „Mai mult, investițiile preconizate pentru acest an sunt cu 20% mai mari față de anul anterior și se concentrează în principal pe două direcții: achiziția de echipamente și utilaje, care contribuie la consolidarea siguranței alimentare, eficientizarea procesului de producție și optimizarea fluxului tehnologic (60% din investiții), respectiv înnoirea parcului auto, prin achiziționarea unor mașini de transport cu consum redus de combustibil și emisii scăzute (30% din investiții)”, a adăugat Anca Pașca.
În ceea ce privește planurile pe termen scurt și mediu, compania urmărește eficientizarea operațională, un proces început din 2023, și diversificarea distribuției. „Pe termen lung suntem preocupați de preferințele consumatorilor și modul în care le putem răspunde cu produse și rețete noi. Urmărim să ne păstrăm pozițiile foarte bune pe segmentele cheie, dar și să abordăm altele noi. Ca principiu general, ne dorim să fim mai prezenți în alimentația românilor, în mai multe ocazii de consum, și să îi ajutăm cu produse adaptate, de care au nevoie – să le oferim opțiuni alimentare pentru o viață mai sănătoasă. Preocuparea noastră este pentru segmentele care au arătat creștere constantă și interesantă – e cazul granola, unde, după cum spuneam, avem o gamă integral nouă la raft. În plus, vrem să ne consolidăm vânzările pe musli, rondele, tofu și superalimente”, a explicat CEO-ul SanoVita.
Fondată în 1995, SanoVita oferă consumatorilor interesați de o alimentație sănătoasă și echilibrată o sortimentație variată de produse vegetale, de la cereale pentru mic dejun, rondele expandate din grâu sau orez, superalimente, tofu, paste vegetale, alimente de bază, fructe uscate și nuci. SanoVita deține două centre moderne de producție în județul Vâlcea.
SanoVita este deținută majoritar de fondul de investiții american Highlander Partners, care a pus bazele pentru accelerarea dezvoltării companiei, constând atât în consolidarea echipei, cât și în investiții în producție, R&D, marketing și vânzări. Highlander Partners împreună cu acționarii fondatori susțin SanoVita în îndeplinirea țintelor propuse de creștere în următorii ani.



