Pawel Musial, Profi: "Deschidem 100 magazine noi și remodelăm un număr asemănător de locații existente"
Strategia de expansiune a Profi s-a dovedit a fi una câștigătoare în ultimii ani, astfel încât retailerul vizează să deschidă în continuare 100 de magazine noi și să remodeleze un număr asemănător de locații deja existente. Alte avantaje competitive ale celui mai expansiv retailer din România în lupta cu giganții din comerțul alimentar sunt investițiile în digitalizare - prin noua aplicație Profi - și achizițiile locale, circa 90% din produsele Profi provenind de la furnizori locali, după cum a povestit Pawel Musial, CEO Profi România.
#creștere vs #vulnerabilităţi
Extinderea reţelei Profi a contribuit într-o măsură considerabilă la creșterea businessului în 2021. Mai mult, noul model Profi, care se regăsește în toate formatele noastre - Profi Super, Profi City, Profi Go și Profi Loco - atrage un număr tot mai mare de clienţi. Dincolo de cel deja tradițional, se îndreaptă acum spre magazinele noastre și un public tânăr care apreciază atmosfera plăcută în care pot servi pizza, cafea, băuturi răcoritoare și freshuri. Remodelăm acum magazinele mai vechi observând că, odată aduse la noul standard, și acestea raportează creșteri cu doi digiţi ale vânzărilor. Pe de altă parte, pandemia COVID-19 și costul măsurilor de protecţie pe care a trebuit să le luăm au avut un efect advers.
#noutăți
În pas cu ultimele tendinţe din stilul de viaţă actual, le oferim clienţilor noul beneficiu al cumpărăturilor convenience. Aceasta înseamnă nu doar că persoanele cu puţin timp liber la dispoziţie își pot face cumpărăturile mai rapid, dar și că găsesc la noi o gamă îmbunătăţită de produse alimentare, fresh și gata de a fi consumate. La toate acestea se adaugă noul design al magazinelor care oferă o experienţă de cumpărare unică.
#piloni2022
Deschidem noi magazine și le remodelăm pe cele existente. Această strategie s-a dovedit corectă în 2022. Aplicaţia Profi, dată în folosinţă în prima parte a acestui an, este deosebit de apreciată de cumpărători. În plus, promoţiile se desfășoară pe tot cuprinsul anului, contribuind la sporirea atractivităţii reţelei și la creșterea cifrei de afaceri.
#provocări
Pe de o parte inflaţia, pe de alta preţurile de achiziţie care se schimbă frecvent și sunt în creștere. Ne putem aștepta și la o penurie de alimente. Ne așteaptă vremuri mai grele. Pentru a ne proteja afacerea și clienţii, constituim stocuri însemnate, încercând să menţinem cât mai jos preţurile la raft. Unul dintre marile noastre avantaje este că putem lua decizii rapide pentru a ne adapta reţeaua și a ne menţine competitivitatea. Au crescut însă costurile cu energia și distribuţia, prețul carburanţilor și al forţei de muncă. Facem tot ce ne stă în putere pentru a menţine la minim impactul pe care acești factori îl au asupra clienţilor noștri, asupra preţurilor de la raft.
#avantajestrategice
Achiziţiile locale. Circa 90% din totalul produselor pe care le vindem provin de la furnizori din România. Aceasta ne oferă o oarecare siguranţă, făcându-ne mai puţin dependenţi de transporturile internaţionale la mare distanţă, nesigure și scumpe.
#expansiune
Ne vom extinde în continuare reţeaua deschizând circa 100 de noi magazine și remodelând un număr asemănător de magazine existente, ridicându-le la noul standard Profi. Costul unei remodelări este comparabil cu cel al deschiderii unui magazin nou, dar clienții apreciază un magazin superior, iar noi dorim să li-l oferim.
#digitalizare
Magazinele Profi au devenit mai atractive prin introducerea aplicaţiei, instrument nou care recompensează clienţii prin beneficii suplimentare și jocuri sau cu avantajul de a memora istoricul cumpărăturilor făcute. Pe de altă parte, testăm în prezent posibilitatea de a oferi livrări la domiciliu prin parteneri externi și ne așteptăm ca în curând să facem sistemul disponibil la nivelul întregii noastre reţele, ca să menţionăm doar câteva dintre direcţiile pe care le abordăm.