Gaetan Pacton, Profi: Remodelarea magazinelor a urcat vânzările chiar și cu două cifre
Profi și-a extins anul trecut rețeaua de magazine cu aproape 100 de locații, toate în noul format. În paralel, retailerul a remodelat peste 170 de magazine sub noul standard, ceea ce a generat o creștere a vânzărilor chiar și de două cifre. Prin urmare, strategia va continua și în acest an, susține Gaetan Pacton, Director General Profi.
#CumulDeNoiProvocări
Anul trecut a fost unul complicat, în care s-au resimțit urmările pandemiei și au apărut noi provocări odată cu războiul din Ucraina: întreruperea canalelor de aprovizionare, creșterea prețului carburanților și al energiei, scăderea puterii de cumpărare, în general.
#MixÎntreFizicȘiDigital
Suntem o firmă românească ce își decide strategia aici, în România. Strategia pe care am stabilit-o în 2020 s-a dovedit a fi una vizionară, favorizându-ne evoluția și în 2022. În cadrul ei, un rol important l-a jucat transferarea unui număr tot mai mare de magazine către manageri partener care, administrându-le ca pe propria afacere, le-au făcut mai eficiente și le-au sporit semnificativ cifra de afaceri. Pe de altă parte, lansată anul trecut în aprilie, aplicația Profi s-a dovedit deosebit de atractivă, înrolând până la sfârșitul anului mai bine de 1,4 milioane de utilizatori și ajungând la ora actuală la peste 1,7 milioane. Aplicația a fost concepută pentru a stabili o legătură directă cu clienții, pentru a ne adresa nevoilor lor individuale și a le răsplăti loialitatea față de Profi, ceea ce a rezultat în sporirea angajamentului lor, mărirea frecvenței de cumpărare și a vânzărilor. Toate acestea se adaugă la succesul dovedit de noul format de magazine Profi.
#InvestiţiiÎnExpansiune
Anul trecut, ne-am extins rețeaua cu încă aproape 100 de magazine, toate în noul format Profi. Ne-am menținut același nivel ridicat al investițiilor ca și în anii precedenți, dar, motivați de felul în care piața recunoaște plusul de valoare din acest format, am demarat și o campanie amplă de remodelare a magazinelor deja existente. Astfel, am ridicat peste 170 dintre ele la noul standard, sporindu-le în consecință vânzările chiar și cu două cifre. Această direcție va continua și în viitor. Am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri remarcabilă, de 11,7 miliarde de lei, care ne plasează pe locul trei în topul marilor retaileri de la noi. Acest lucru a fost posibil atât datorită celor menționate mai sus, cât și felului în care ne-am adaptat logistica la noile nevoi ale clienților, în condițiile în care coșul de cumpărături a scăzut sensibil, dar a crescut considerabil frecvența de cumpărare.
#ConsecvenţăȘiFlexibilitate
În Italia sau Franța cota de piață a comerțului modern este de peste 85%, pe când în România e la puțin peste 70%. Ținând cont de acest lucru, cred că Profi poate depăși pragul de 2.000 de magazine în România. Avem patru formate cu care acoperim toată piața, atât urbanul, cât şi ruralul. Spre exemplu, în 2022, peste 50% din magazinele deschise au fost sub brandul Loco, dedicat mediului rural. Ne vom continua expansiunea și modernizarea rețelei cu circa 200 de magazine și în acest an, iar prin îmbunătățirile pe care le aducem permanent aplicației Profi, avem convingerea că ne vom lărgi și mai mult baza de clienți care în momentul de față depășește 1,2 milioane în fiecare zi. Digitalizarea rețelei și extinderea serviciului de home delivery inaugurat în cursul anului trecut împreună cu Glovo sunt și ele elemente care vor contribui în această direcție.
Vânzările Profi din primul trimestru 2023 arată continuitatea creșterii businessului nostru cu 25% față de primul trimestru din 2022. Avem încredere că, și în actualele condiții, echipa noastră puternică va găsi căi și mijloace prin care să transforme rețeaua Profi într-una mai largă și mai atractivă.
#NoiProvocări
O dată în plus, potențialele schimbări în legislație și evoluția economiei, în general, cu efecte asupra puterii de cumpărare, sunt principalele provocări la care ne străduim să găsim din timp soluții prin discuții și negocieri atât cu autoritățile, cât și cu partenerii de afaceri.