Cum vrea Alexandrion Group să cucerească industria globală de băuturi alcoolice

Cu o rețea extinsă la nivel global, prin intermediul unor huburi de business deschise în SUA, Brazilia, Dubai sau Marea Britanie, producătorul și distribuitorul de băuturi alcoolice și vinuri Alexandrion Group are planuri ambițioase și pentru Asia, odată cu intrarea pe piața din Japonia. Nawaf Salameh, Președinte Fondator al Grupului Alexandrion, oferă detalii despre ce presupune intrarea în Japonia și cum vrea să pună România pe harta internațională a băuturilor alcoolice. Cum vrea Alexandrion Group să cucerească industria globală de băuturi alcoolice

Ce v-a determinat să intrați pe piața din Japonia și ce presupune această mișcare strategică?
Ținta noastră este să fim prezenți fizic în peste 100 de țări și cred că din 2024, odată ce huburile noi vor fi active, vom atinge acest target. Japonia a fost dintotdeauna în targetul meu, de câțiva ani studiam și căutam momentul potrivit pentru a intra în această piață. Aveam deja doi colaboratori cu care lucram și cu care vom continua parteneriatul, însă ne-am dorit o prezență mai extinsă, cu o strategie pe termen lung. Mai exact, să avem sedii, firmă de distribuție și să fim în contact direct cu consumatorii. Planul nostru include ca, în primul semestru al anului 2024, să deschidem o firmă de distribuție. În momentul de față suntem în căutarea unui producător local cu care să ne asociem pe categoria de whisky, astfel încât să îl producem și să îl distribuim în Japonia și, la rândul nostru, să îi facilităm intrarea pe piața din România. Avem și alte rute care ne vor permite să producem băuturi în Japonia: fie vom cumpăra o distilerie existentă, fie vom cumpăra teren pentru a ne construi propria capacitate de producție. Pentru că strategia noastră în Japonia este de lungă durată, vrem să facem distribuție, producție și chiar să avem o rețea de magazine Alexandrion Experience, cum avem în România și în Grecia.

Cu ce portofoliu de produse vreți să vă adresați pieței din Japonia?
Strategia noastră pentru Japonia este construită în jurul portofoliului de băuturi spirtoase și vinuri premium și ultrapremium. Ne propunem să comercializăm peste 50 de expresii de whisky single malt și blended malt în această piață. Lor li se adaugă celelalte produse din portofoliile premium și ultrapremium. Vorbim de branduri precum Carpathian Single Malt Whisky, gamele premium Brâncoveanu Vinars, brandy Alexandrion Flavours, Kreskova Vodka, lichiorurile Saber Elyzia, dar și vinurile premium Rhein Extra şi Hyperion și chiar vermut premium. Vom aduce și celelalte branduri premium din portofoliu, precum whiskyul scoțian Highland Peak sau Highland Mountain. Există cerere și pentru brandyul Alexandrion 7 Stele, iar pentru categoria de vinuri ne vom concentra pe o selecție limitată, deoarece suntem limitați de producție, ceea ce va duce și mai mult la premiumizarea vinurilor pe piața din Japonia.

Care este specificul pieței din Japonia și ce așteptări de business aveți odată cu acest pas?
Piața de single malt din Japonia este condusă de generația tânără de consumatori. Aici se respectă calitatea produselor și nici nu mai contează prețul. Diferența dintre piața japoneză și cea românească este că, în cazul celei din urmă, HoReCa nu este atât de bine dezvoltată. Mai mult, în cazul Japoniei, marile lanțuri de retail nu sunt atât de prezente în centrul orașelor, precum în România. Deci vorbim de scenarii diferite. Anul acesta, Grupul Alexandrion va înregistra peste 200 milioane de euro cifră de afaceri. Vom avea o creștere de 15-20% așa cum ne targetăm în fiecare an. Nu putem spune că am fost afectați de inflație, categoriile în care jucăm noi sunt premium și ultrapremium și nu resimt atât de mult presiunea cauzată de inflație. Japonia este o piață foarte mare, importantă, unde trebuie să ne găsim locul potrivit, să ne stabilim o structură, și vrem să facem acest lucru cât mai repede. Cererea de whisky japonez este foarte mare pe piețele care fac parte din rețeaua noastră de distribuție. Când distileria noastră din Japonia va fi gata, vom produce whisky japonez şi îl vom exporta pe acele piețe.

Pentru că vorbim despre canale de vânzare, cum arată segmentarea pentru Alexandrion și cât reprezintă exporturile?
Depinde de produse. În România, pentru anumite băuturi din portofoliu, ponderea este de 80% – 20% pentru HoReCa și retail. Dar important este canalul de comerț tradițional; este un canal căruia noi i-am rămas fideli și în continuare ne sprijinim distribuitorii. Avem planuri mari pentru a crește distribuția pe plan local, inclusiv cu rețeaua de magazine, dar și pe segmentul de hoteluri și restaurante. Cât despre exporturi, anul acesta cred că vor depăși 20% din total business. Dar nu le mai contorizăm ca exporturi, având huburi deschise în toată lumea. De exemplu, avem produse pe care le realizăm în Scoția și le comercializăm în toată lumea, deci practic vorbim de o reformulare a vânzărilor în afara României. Ca cifră de afaceri, 50% vindem în România, iar jumătate în restul țărilor în care suntem prezenți. Crește piața locală, dar și țările în care activăm. Important pentru noi acum este ce cotă de piață atingem în țările în care activăm. De exemplu, pentru categoria de vinars, în România avem 60% din consum. În Brazilia suntem pe locul doi în acest segment, am depășit branduri sofisticate din acea piață. Alexandrion și Cava D’Oro se regăsesc în top 40 băuturi spirtoase la nivel global; una dintre țările în care aceste branduri cresc este Ucraina. Ținta mea în fiecare țară în care suntem prezenți este să avem 5% din categorie.

Cum performează celelalte categorii premium din portofoliu și ce planuri de dezvoltare aveți în acest sens?
Categoria de whisky crește, dar pentru mine nu este vorba de performanțe, ci mai degrabă de apreciere, ceea ce simt că avem la nivel global. Am fost bineveniți și acceptați în această categorie, ceea ce nu se întâmplă mereu. De exemplu, în categoria de vodcă nu suntem acceptați pentru că eu am declarat că voiam să înlocuiesc vodcile rusești cu produse românești. Deja am reușit în Bulgaria și Brazilia și mergem mai departe. Este o categorie în care vom continua să investim și să dezvoltăm. În segmentul de whisky sunt mult mai puțini producători, sunt cinci țări care produc această băutură, iar pentru mine să includ România în acest top este o mare mândrie. Ne uităm acum la categoria de rom, am lucrat intens în ultimii doi ani și vom lansa și aici, în al doilea semestru din 2024, game premium și ultrapremium de rom în România și Japonia. Până la finalul anului viitor vom fi prezenți pe toate categoriile de băuturi spirtoase premium.

Ce alte mișcări strategice urmează pentru Grupul Alexandrion?
Lucrăm acum să definitivăm rețeaua globală de business Alexandrion, ce va fi coordonată prin intermediul unor huburi de business deschise în SUA, care acoperă inclusiv Canada şi teritoriile din regiune, Brazilia, care deserveşte ţările din America de Sud, Dubai – UAE, care acoperă India şi ţările din Africa şi Orientul Mijlociu, și Regatul Unit al Marii Britanii, de unde va fi coordonată activitatea pentru 41 de ţări din Europa. Tot în anul următor urmează să anunțăm o asociere internațională cu alți doi mari producători de băuturi alcoolice din lume.

Alexandrion Group intră pe piața din Japonia, unde va deschide o firmă de distribuție
Alexandrion Group intră pe piața din Japonia, unde va deschide o firmă de distribuție
Alexandrion Group, unul dintre cei mai mari producători români de băuturi spirtoase și vinuri, ce și-a extins semnificativ prezența la nivel...
Alexandrion Group pune punct parteneriatului cu William Grant & Sons
Alexandrion Group pune punct parteneriatului cu William Grant & Sons
Alexandrion Group, liderul pieţei de băuturi spirtoase și vinuri spumante din România și jucător important în industria de profil la nivel...
Alexandrion Group a inaugurat a doua distilerie și are în plan noi investiții
Alexandrion Group a inaugurat a doua distilerie și are în plan noi investiții
Alexandrion Group, cel mai mare producător şi distribuitor de băuturi spirtoase şi vinuri spumante din România şi singurul producător de...
Afacerile Alexandrion Group au trecut pragul de 1 mld. lei
Afacerile Alexandrion Group au trecut pragul de 1 mld. lei
Alexandrion Group, unul dintre cei mai mari producători și distribuitori de băuturi spirtoase și vinuri din România, a depășit anul trecut...