Vanzarile Metro in Romania au depasit 2 miliarde euro | Progresiv

Cifra de afaceri a Metro Cash&Carry Romania a fost, in 2008, de 1,63 miliarde euro (6,014 miliarde lei), situandu-se la un nivel relativ egal cu cea realizata in 2007, de 1,59 miliarde euro (cifre calculate la cursurile medii de schimb din 2008 si 2007, respectiv 3,68 lei/1euro si 3,33 lei/euro). In lei, cifra de afaceri a Metro Cash&Carry a crescut cu 4,6% fata de 2007. La randul sau, divizia de hypermarketuri Real a realizat o cifra de afaceri de 638 milioane de euro, fata de 367 milioane euro in 2007. Metro C&C opereaza 24 de magazine, iar Real are 19 magazine in Romania. Vanzarile Metro in Romania au depasit 2 miliarde euro

Cifra de afaceri totala a Grupului Metro pentru 2008 a fost de 68 de miliarde de euro, din care 18,1 miliarde de euro au fost realizate in Europa de Est. Vanzarile grupului au inregistrat o crestere de 5,8%, ceea ce l-a determinat pe Dr Eckhard Cordes, CEO, sa declare ca 2008 a fost unul de succes pentru Metro.

Veniturile inainte de impozitare au crescut cu 7,1%, pana la 2,2 miliarde euro.
In Germania, vanzarile Metro au crescut cu 2%, la 26,7 miliarde euro, in timp ce, in afara tarii de origine, cresterea a fost de 8,4%. In Europa de Vest, vanzarile grupului au inregistrat o crestere de 2,2%.

Metro Cash&Carry a realizat vanzari de 33,1 miliarde euro, cu 4,6% mai mult decat in 2007. In Germania, vanzarile grupului au ramas la acelasi nivel cu 2007, 5,7 miliarde euro.

Real a marcat revenirea in Germania, unde vanzarile au raportat o crestere de 0,5%. Per total, cifra de afaceri a Real a fost de 11,6 miliarde euro, cu aproape sase procente mai mult fata de anul precedent.

Lanturile de vanzari de electronice si electrocasnice, Media Markt si Saturn, au realizat vanzari de 19 miliarde de euro. Oficialii Metro au anuntat lansarea versiunii on-line a acestei divizii de vanzari, mai intai in Olanda si Austria.

La Conferinta de presa, Dr Eckhard Cordes a explicat din nou strategia de restructurare a Grupului Metro, „Shape 2012”, afirmand ca, in noul context economic, implementarea sa este „cea mai mare prioritate”. Criza, afirma Cordes, nu face decat sa scoata si mai bine la lumina eventuale „slabiciuni ascunse”, astfel incat momentul este mai propice ca oricand pentru restructurarea organizatiei. In principiu, „Shape 2012” este menit sa confere mai multa flexibilitate si o crestere a vitezei de reactie a companiei. Ca urmare a integrarii functiilor de achizitii in diviziile de vanzari, Metro Group Buying va fi restructurat, responsabilitatile sale fiind transferate catre fiecare linie de business in parte. Obiectivul major al „Shape 2012” este realizarea de economii de 1,5 miliarde euro.

Cat priveste obiectivele pe 2009, oficialii Grupului Metro au anuntat ca nu vor face aprecieri, ci vor comunica previziunile la fiecare raportare trimestriala. „Ne pastram optimismul pentru 2009 si nu anticipam un scenariu dezastruos. Totusi, din cauza situatiei economice imprevizibile ne pastram prudenta privind  previziunile pentru anul in curs”, a spus Cordes.

Retailul independent, o piață a contrastelor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul independent, o piață a contrastelor
Imprevizibil, dar dinamic, dificil, dar cu oportunități de creștere pentru jucătorii care au găsit mixul potrivit între prudență și...
schimbari management ceo numiri promovari director piata locala de retail & fmcg femei la conducere business women leadership feminin schimbari de management romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Cele mai importante schimbări de management din industria de retail & FMCG din ultimul an
În ultimul an, industria de retail și FMCG din România a trecut printr-o serie de transformări semnificative la nivel de leadership, ceea ce...
jidvei obtine certificarea DOP
Jidvei a obținut statutul de DOP, consolidând astfel reputația vinului românesc
Jidvei a fost oficial înregistrat de către Comisia Europeană ca Denumire de Origine Protejată (DOP), un statut care confirmă calitatea vinurilor...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...