Vanzarile METRO Cash & Carry Romania au scazut pentru al patrulea an consecutiv | Progresiv
Potrivit raportului anual dat publicitatii astazi de grupul german, vanzarile METRO Cash & Carry Romania au scazut anul trecut cu 7% pana la 1,06 miliarde de euro, ajungand astfel aproape de nivelul inregistrat in 2004, moment cand se depasise pentru prima data pragul de un miliard de euro.De altfel, dupa 2007, cand compania a inregistrat si cel mai bun an din punct de vedere al vanzarilor (1,59 miliarde de euro), tendinta de contractie a vanzarilor a fost constanta de la an la an cu 1,49 miliarde euro în 2008, 1,22 miliarde euro în 2009 si 1,14 miliarde in 2010.
Evolutia negativa din Romania este pusa atat pe seama crizei financiare, cat si pe seama datoriilor de stat din zona euro care afectat intreaga regiune. “Piete precum Polonia, Rusia sau Turcia au avut o dezvoltare mai degraba pozitiva, in timp ce Croatia, Grecia, Ungaria si Romania, in particular, au continuat sa se confrunte cu probleme de pe urma crizei financiare. In plus, regiunea est-europeana a continuat sa simta efectele datoriei suverane. Cresterea pretului la comoditati si deprecierile unor monede nationale in raport cu moneda unica au facut ca anumite tari sa experimenteze cresteri de doua cifre la preturile alimentelor. Tragand linie, Europa de Est a esuat in a reveni la traseul de crestere pe care se afla inainte de criza”, se arata in raportul financiar al grupului.
In Romania, grupul METRO opereaza prin intermediul a 32 de centre de distributie carora li se alatura 25 de hypermarketuri real,-. La nivel global, vanzarile METRO au scazut anul trecut cu 0,8%, pana la 66,7 miliarde euro, iar profitul net s-a redus si el cu 20,9%, pana la 741 milioane euro. Pe divizii, rezultatele financiare pe 2011 arata ca in timp ce vanzarile Cash & Carry au stagnat la 31,1 miliarde euro, afacerile real,- au scazut cu 2,3%, la 11,2 miliarde euro.