US private equity giant KKR considering 8 billion dollars bid for Coty’s hair brands | Progresiv

KKR, the US private equity firm, is said to be working on a bid for the takeover of Coty’s Professional Beauty brands. US private equity giant KKR considering 8 billion dollars bid for Coty’s hair brands

The company is arranging a 8 billion dollars offer with the help of JPMorgan Chase, according to Sky News.

The division includes hair care brands Clairol, Wella, ghd and Nioxin, Sassoon Professional, Professional Sebastian, System Professional, Kadus Professional and Londa Professional as well as nail care brand OPI.

It is not the first time KKR has reportedly shown interest in buying the brand portfolio; in 2015 Reuters reported that KKR put forward a bid for the business when it was on the block at P&G.

Coty plans to sell its Professional Beauty business this year, a decision that has the support of majority shareholder JAB Holdings.

Announcing the plan in October 2019, the conglomerate’s management team and Board reached the conclusion that the future growth opportunities of the business “lie increasingly outside the company’s core strategic focus”.

Coty acquired the business from P&G in 2015, as part of a landmark deal that saw 43 beauty brands exchanged.

In November 2019, KKR formally approached Walgreens Boots Alliance with a buyout proposal, however, no offers have been accepted. (www.cosmeticsbusiness.com)

Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...