US: PepsiCo tops estimates with Q1 growth | Progresiv

PepsiCo has reported better-than-expected results for its first quarter, helped by beverage price hikes and demand for snacks in North America. For the quarter, revenue was down 3.2% to 12.2 billion dollars, but adjusting for the stronger dollar, revenue grow by 4.4%. Net profit was flat at 1.22 billionn, but underlying earnings per share grew by around 5%.  US: PepsiCo tops estimates with Q1 growth

The group said its beverage business reported a slight increase in revenues to $4.4bn, while the Frito-Lay snack business grew by 3.1% to 3.3 billion dollars, helped partly by new product launches. PepsiCo said it performed “terrifically well” in the Americas, although demand was sluggish in Europe, hurt due to price hikes. Looking ahead, the group expects the strength of the dollar to impact full-year revenue by about 10 percentage points and earnings by about 11 points. This compares to a previous forecast where it expected a 7 point impact for both revenue and earnings. PepsiCo said it is now looking to source more materials locally to limit the impact of currency fluctuations. (www.kamcity.com)

ținte reciclare 2025 pentru România potrivit reglementărilor UE
Obiectivele de reciclare a deșeurilor de ambalaje, crescute din 2025
1 ianuarie 2025 este data de la care ținta de valorificare globală a deșeurilor de ambalaje va crește de la 65% la 70%, iar cea de reciclare de...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl România organizează o nouă colectă de alimente 
Lidl România, în parteneriat cu Rețeaua Băncilor pentru Alimente din România, organizează cea de-a unsprezecea colectă de alimente, în...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
NextUp: 2024, un an al haosului fiscal care descurajează investițiile IMM-urilor
Anul 2024 a fost marcat de o instalabilitate legislativă profundă, cu schimbări fiscale dese, ceea ce a generat o stare de incertitudine majoră...
evolutia economiei blocului comunitar
CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică a scăzut la niveluri atinse doar în pandemie
Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociației CFA România a scăzut în luna noiembrie, cu 13,5 puncte până la valoarea de 31,4 puncte...
angajati loc de munca
Un nou job și o mărire salarială, principalele obiective ale angajaților români pentru 2025
Stabilitatea locului de muncă, salariul și beneficiile extrasalariale, precum și echilibrul între viața personală și cea profesională...
PENNY Ploiesti inaugurare Strada Strandului
PENNY își extinde prezența în județul Prahova și deschide un nou magazin în Ploiești
PENNY România continuă investițiile în expansiune și, la mai puțin de o săptămână de când discounterul a anunțat deschiderea a nouă...