US: Mondelez beat profit estimates, increases margins | Progresiv

Mondelez International Inc reported a better-than-expected quarterly profit helped by cost cutting and price increases, as the maker of Cadbury chocolate and Oreo cookies seeks to boost margins amid slow growth in demand for packaged foods. US: Mondelez beat profit estimates, increases margins

Mondelez has focused on cutting costs with measures such as factory closures and zero-based budgeting, which requires managers to justify every cost in each new period. In the first quarter, Mondelez's operating margin and gross profit margin rose to 10.4 percent and 37.9 percent, respectively, from the year-earlier period.

Still, the company has grappled in recent quarters with volatility in some markets. Sales in Europe, where it raised prices to cover higher cocoa costs and faced weak demand, fell for the third straight quarter, down 16.4 percent to 2.98 billion dollars.

The company's sales in North America were weak, rising just 0.9 percent to 1.68 billion dollars, as a result of a strategy by Wal-Mart Stores Inc to reduce in-store displays and give store managers more control over merchandise space.

Net income rose to 312 million dollars, or 19 cents per share, from 150 million dollars, or 9 cents per share. Excluding items, the company earned 41 cents per share, beating the average analyst forecast of 37 cents. Total revenue fell 10.2 percent to 7.76 billion dollars in the three months ended March 31, the sharpest drop in six quarters. (www.reuters.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...